استاندار اصفهان اعلام کرد:

۷۰ درصد طرح ۹ ماده‌ای حوضه آبریز زاینده‌رود اجرایی شد

استاندار اصفهان گفت: با ورود شورای امنیت و کمیسیون امنیت ملی به طرح ۹ ماده‌ای حوضه آبریز زاینده رود به نتایج خوبی دست یافتیم و می‌توان گفت ۷۰ درصد طرح ۹ اجرایی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت اعلام برنامه‌های هفته دولت برگزار شد با اشاره به اینکه در دولت یازدهم ۱۲ هزار و ۷۰۰ پروژه با اعتبار ۱۰۵ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید، اظهار داشت: در هفته دولت سال جاری نیز در استان اصفهان یک‌هزار و ۶۵۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی همچنین به کلنگ‌زنی ۳۷ پروژه جدید با اعتبار ۸۲۰ میلیارد ریال در استان اصفهان در هفته دولت اشاره کرد و ابراز داشت: باید توجه داشته‌ باشیم که عمده تمرکز ما در استان اصفهان در خصوص بهره برداری از پروژه‌ها تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و کمتر نسبت به راه‌اندازی پروژه جدید اقدام می‌کنیم.

استاندار اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه ۹۲۲ پروژه از تعداد پروژه‌های قابل بهره برداری در هفته دولت در استان اصفهان با ارزش ریالی ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال متعلق به بخش خصوصی است، تصریح کرد: این تعداد پروژه ۶۴ درصد از پروژه‌های قابل بهره برداری استان را شامل می‌شود.

وی سهم پروژه‌های دولتی قابل بهره برداری در هفته دولت را نیز ۴۱۶ پروژه با اعتبار دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ابراز داشت: این پروژه‌ها نیز هشت درصد از سهم سرمایه‌گذاری در استان اصفهان را به خود اختصاص داده‌ است.

زرگرپور با اشاره به بهره برداری از دو مرکز بهداشتی جدید در استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: فاز اول شهرک سلامت اصفهان با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال و بیمارستان فوق تخصصی میلاد، عناوین این دو پروژه است.

 استاندار اصفهان همچنین با اشاره به اینکه فولادسازی و نورد پیوسته صبا وابسته به فولاد مبارکه اصفهان با ۷۵۰ تن افزایش محصول و هشت هزار میلیارد ریال اعتبار با حضور معاون رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: در بخش مخابرات و ارتباطات نیز ۶۳۳ طرح با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

وی به بهره برداری از یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی مسکن مهر در هفته دولت سال جاری در اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: بهره برداری از بیمارستان تخصصی خمینی‌شهر نیز از دیگر پروژه‌های در دستور کار این هفته است.

زرگرپور با بیان اینکه در استان اصفهان ۳۷۰ طرح قابل واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد که تاکنون ۱۶۰  طرح به بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: عمده پروژه‌هایی که تاکنون واگذار نشده در بخش میراث فرهنگی و ورزشی است که ضروری است بخش خصوصی نیز به این امر توجه داشته باشد.

وی پروژه‌های آموزش و پرورش را نیز از دیگر اولویت‌های پروژه‌های قابل واگذاری در استان اصفهان عنوان کرد و گفت: چنانچه این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار نشود دولت با توجه به بودجه‌های قطره‌چکانی که دارد تا چندین سال آینده امکان بهره برداری از این پروژه‌ها را ندارد.

استاندار اصفهان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص توصیه وی به منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز داشت: بنده حتی به عنوان یک شهروند نیز در خصوص انتخاب شخصی به عنوان شهردار به صورت رسمی و غیر رسمی اظهار نظر نکرده‌ام چرا که انتخاب شهردار را حق مسلم منتخبان مردم در شورای شهر می‌دانم.

وی تصریح کرد: البته بارها گفته‌ام چشم همگان به انتخاب شهردار اصفهان است چراکه برای همه مهم است که چه شخصی شهردار شهر بین‌المللی اصفهان می‌شود.

زرگرپور با تاکید بر اینکه در مورد هیچ فردی نه اثباتاً و نه نفیاً هیچ اظهار نظری نکرده‌ام، افزود: اما بر این باورم که باید اصفهان شهرداری انتخاب شود که در تراز افراد انتخاب شده در شهرهای هم‌تراز اصفهان باشد همانطور که برای مشهد آقای تقی زاده و برای قم سقاییان نژاد انتخاب شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت شهرک طلای اصفهان نیز تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این شهرک تجمیع مراکز فروش طلا است که پس از دو سال بحث و بررسی مقرر شد، اتحادیه طلا و جواهرات که هرچه زودتر یک مکان برای احداث شهرک طلا انتخاب کند تا پیگیری‌های لازم برای ساخت و ساز صورت گیرد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه واحدهای طلافروشی تمایل زیادی برای احداث شهرک  طلا ندارند، گفت: این امر مهم‌ترین علت کندی اجرای این طرح است.

وی در ادامه با اشاره به تعیین محلی برای تجمیع کارگاه‌های طلاسازی خارج از شهر اصفهان نیز ابراز داشت: برای این امر سه سال پیگیری صورت گرفته و امید است با توجه به وعده‌های شهرداری در سال جاری کلنگ این پروژه نیز بر زمین بخورد.

زرگرپور در خصوص آخرین وضعیت طرح ۹ ماده‌ای حوضه آبریز زاینده‌رود اضافه کرد: دو طرح از این مصوبه سرعت خوبی را ندارد و دلیل اصلی آن نیز احتمال وجود برخی از مشکلات اجتماعی است که امیدواریم در دولت دوازدهم اجرای این دو بند نیز با سرعت پیشروی داشته باشد.

وی جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز را از جمله مواردی دانست که در اجرای طرح ۹ ماده‌ای با کندی رو به پیشرفت است، تصریح کرد: البته با ورود شورای امنیت و کمیسیون امنیت ملی به این  طرح به نتایج خوبی دست یافته‌ایم و امروز می‌توان گفت ۷۰ درصد از طرح ۹ ماده‌ای حوضه آبریز زاینده رود اجرایی شده است.

 

انتهای پیام/م

 

افتتاح 1655 پروژه در استان اصفهان همزمان با هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.