ثبت نام 8 هزار کردستانی در سامانه کارورزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت:درمجموع هفت هزار و 955 نفر فارغ التحصيل در کردستان در سامانه کارورزی وزارت کار ثبت نام کرده‌اند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ احمد رشیدی امروز دوشنبه(30 مرداد) در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان، گفت: اعتبارات مشاغل خانگی در سال 95، 3.5 میلیارد تومان بوده که قرار بوده 2 میلیارد تومان توسط بانک تجارت و 1.5 میلیارد تومان نیز توسط بانک رفاه پرداخت شود.

وی افزود: کل اعتبارات مشاغل خانگی کردستان در سال 95 یک میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است که برای پرداخت آنها 129 طرح معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به معرفی 139 طرح برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی، عنوان کرد: مبلغ کل این طرح‌ها، 2 میلیارد و 513 میلیون تومان بوده که 115 طرح به بانک معرفی شده و در نهایت به 81 طرح به مبلغ یک میلیارد و 351 میلیون تومان توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: 33 میلیارد و 600 میلیون تومان نیز اعتبار مشاغل خانگی کردستان در سال جاری است که قرار است 15 میلیارد تومان توسط بانک صادرات، 12.6 میلیارد تومان توسط بانک ملت، 3 میلیارد تومان توسط بانک مسکن و 3 میلیارد تومان نیز توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شود.

وی با اشاره به طرح کارورزی به عنوان یکی از بسته‌های اشتغال فراگیر وزارت کار در جهت ایجاد اشتغال، اعلام کرد: تا روز گذشته 719 نفر فوق دیپلم، 5 هزار و 870 نفر کارشناسی و 1341 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و 24 نفر نیز در دکترای حرفه‌ای در استان در این طرح ثبت نام کرد‌ه‌اند.

رشیدی خاطرنشان کرد: در مجموع هفت هزار و 955 نفر فارغ التحصيل در کردستان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که سه هزار و 17 نفر از آنها واجد شرایط طرح کارورزی هستند.

 انتهای پیام/م

 سه هزار و 17 نفر کردستانی واجد شرایط طرح کارورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.