مدیر ملی پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد مطرح کرد؛

نقش مهم صندوق اعتبارات خرد در رونق اقتصادی و تولیدی کشور

مدیر ملی پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد کشور گفت: صندوق اعتبارات خرد نقش بسزایی در رونق اقتصادی و تولیدی داشته و این صندوق‌ها باید در سطح روستاها افزایش یابد.

نقش مهم صندوق اعتبارات خرد در رونق اقتصادی و تولیدی کشور به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم مافی مدیر ملی پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد ظهر امروز در نشست توجیهی ایجاد صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی گفت: صندوق اعتبارات خرد نقش بسزایی در رونق اقتصادی و تولیدی داشته که این صندوق‌ها باید در سطح روستاها افزایش یابد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه تشکیل و فعالیت این صندوق‌ها همکاری و تعامل داشته و این مهم را به ویژه در روستاها در اولویت قرار دهند تا از مهاجرت روستاییان به شهرها و بروز مسائل اجتماعی جلوگیری شود.

مدیر ملی پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد  تصریح کرد: ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی از رویکردهای مهم صندوق اعتبارات خرد بوده چراکه این طرح میزان کارآفرینی و همچنین مشارکت زنان در امور مختلف را نیز افزایش می‌دهد.

مافی با بیان این مطلب که تشکیل صندوق اعتبارات خرد در روستا در اولویت قرار دارد، گفت: براساس آمارها تاکنون 1500 صندوق اعتبار خرد در کشور راه‌اندازی شده که گامی موثر در تقویت اقتصادی و کارآفرینی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر صندوق اعتبارات خرد 45 هزار عضو داشته که زمینه اشتغال 180 هزار نفر و همچنین بهره‌مندی از مزایای این صندوق برای 112 هزار خانواده فراهم شده است که تعداد اعضا و صندوق‌ها باید افزایش پیدا کند.

مدیر ملی پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد کشور عنوان کرد: طرح تشکیل صندوق اعتبارات خرد از سال 76 آغاز شده و به صورت طرح ملی در استان‌های کشور اجرا شده به طوری که در دولت یازدهم 600 صندوق اضافه شده و در نظر داریم تا سال 97 ، 300 صندوق جدید راه‌اندازی شود.

مافی افزود: میزان اعتبار ذخیره شده در صندوق اعتبارات خرد در سطح کشور بیش از 15 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده و باید متناسب با نیاز جامعه این صندوق‌ها افزایش یابد.

وی گفت: توانمندسازی، استفاده از ظرفیت زنان روستایی،‌ بهره‌مندی از امکانات و تسهیلات و همچنین افزایش مشارکت اجتماعی از جمله اهداف و برنامه‌های تشکیل صندوق اعتبارات خرد به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

ذخیره‌سازی بیش از ۱۵ میلیارد تومان در صندوق اعتبارات خرد کشور‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.