زلاتکو کرانچار:

فردا نباید غفلت کنیم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: بازی فردا بازی نیست که از آن غفلت کنیم برای همین از همه بازیکنانم خواستم همه توان و تمرکز خودشان را برای بازی بگذارند تا با آرامش به تعطیلات برویم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زلاتکو کرانچار سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سپیدرود رشت اظهار داشت: همین که سپیدرود جزو تیم‌های تازه وارد به لیگ است نشان می‌دهد انگیزه زیادی دارد تا مقابل تیم‌ها قدرتش را نشان دهد، برد مقابل پیکان هم این را نشان می‌دهد.

وی افزود: اما می‌دانیم بین بازی با ذوب‌آهن و سپیدرود زمان داشتیم و تمرکز ما در این 4 روز برای این بود تا توانی که به خاطر بازی با ذوب‌آهن از دست رفت به تیم باز گردد؛ بازی فردا بازی نیست که از آن غفلت کنیم، برای همین از همه بازیکنانم خواستم همه توان و تمرکز خودشان را برای بازی بگذارند تا با آرامش به تعطیلات برویم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: باید بگوییم برد ما مقابل ذوب‌آهن برد مقابل تیم بسیار قوی بود که حتی شانس گل زدن هم داشت، اما ما در گل زدن و اداره بازی تواناتر بودیم و دلیل برد ما همین بود؛ ما باید نوار بردها را ادامه دهیم و در خلال وقفه‌ای که برای لیگ در راه آماده‌سازی تیم ملی به وجود می‌آید بازیکنان را آماده کنیم و بازیکنانی که از ابتدا با ما بودند و بازیکنانی که تازه به ما ملحق شدند را هماهنگ کنیم.

وی در خصوص تیم سپیدرود که دوندگی زیادی دارد، اضافه کرد: در این باره حق با شماست، بازی‌های سپیدرود مقابل پیکان و گسترش‌فولاد را دیده‌ام و گسترش فولاد تیم خوش‌شانسی بود که به سپیدرود گل زد وگرنه از نظر دوندگی سپیدرود تیم مستحق‌تری بود؛ آن‌ها میزان دوندگی بالایی دارند اما گاهی در خط دفاع مرتکب اشتباهات فردی می‌شوند.

کرانچار در ادامه مطرح کرد: هر چند تا جایی که برنامه ما به خودمان مربوط می‌شود کار خودمان را انجام می‌دهیم و پاس‌کاری، بازی‌سازی و هجوم به سمت دروازه حریف از همه نقاط را انجام خواهیم داد؛ طبق آماری که جی‌پی‌اس از میزان دوندگی بازیکنان ما به ما داده، آن‌ها به جز بازی با پدیده در سایر بازی‌ها منطبق با آمار جهانی دویده‌اند، به طوری که بین 10 الی 12 کیلومتر بازیکنان در هر بازی حتی بازی با ذوب‌آهن هم دویدند.

وی ادامه داد: باد هم مثل دستی که پشت بازیکنانم هست آن‌ها را رو به جلو هل می‌دهد؛ از طرف ما باید صبورانه بازی کنیم چرا که سپیدرود به احتمال زیاد مقابل ما بسته بازی می‌کند و به سراغ ضدحمله می‌رود تا دروازه ما را تهدید کند. 

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در مورد اینکه نظرش در خصوص بازیکنان جدید و جذب شده به سپاهان چیست، عنوان کرد: باید بگویم که خط دفاع ما روی ضربات ایستگاهی کمی مشکلاتی دارد و ما هم تذکرات شفاهی را می‌دهیم و در تمرین سعی می‌کنیم آن را اصلاح کنیم اما این موضوع نیاز به زمان دارد و با اشاره زبانی مشکلات حل نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به بازیکنی مثل پورغاز که با سعید آقایی در تیم ملی بود 3 هفته استراحت دادیم تا از نظر بدنی احیا شوند و به همین دلیل با تأخیر به ما اضافه شدند، هر چند که من از آ‌ن‌ها راضی هستم؛ شاهین ثاقبی هم که دیگر نیازی به توضیح ندارد، چرا که دوندگی بالایی دارد و در پست دفاع به تیم خیلی خوب کمک می‌کند.

کرانچار ابراز داشت: ساسان انصاری هم بازیکنی است که نقصی از او ندیدم و شکی در نحوه بازی او نیست، چرا که خیلی خوب خودش را در موقعیت گل قرار می‌دهد؛ رافائل هم با تأخیر به ما اضافه شده و مروان حسین هم فقط 8 روز است که به ما اضافه شده و خستگی ناشی از مسابقات عراق را با خود به همراه دارد اما فردا مثل بازی با ذوب‌آهن از او استفاده خواهیم کرد. 

وی در خصوص اینکه مربی صبوری است و این موضوع در نحوه بازی با سپاهان هم به چشم می‌آید و آیا این مسأله سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد یا خیر،‌ بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم بازیکنان با پاس‌های مکرر بازی‌سازی کنند اما معمولاً حریفان مقابل ما بسته بازی می‌کنند و اجازه بازی آزادانه به ما نمی‌دهند، اما خواسته من این است که بازیکنان از فاصله 30 متری تا محوطه 18 قدم بازی را با سرعت بیشتر انجام دهند چرا که ابزار آن را هم داریم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پایان اذعان داشت: بازیکنانی مثل مروان حسین، جلال‌الدین علی‌محمدی و ساسان انصاری سرعت بالایی دارند و می‌توانند خیلی سریع به هم پاس دهند، ما تلاش می‌کنیم سرعت بیشتری به بازی‌هایمان بدهیم و بتوانیم زودتر به محوطه 18 قدم حریفان برسیم.

 

انتهای پیام/م

 

ما باید صبورانه بازی کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار