مدیر توزیع نیروی برق آباده خبر داد:

ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی فارس

مدیر توزیع نیروی برق آباده از آغاز ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی فارس در شهرستان آباده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسکندری مدیر توزیع نیروی برق شهرستان آباده اظهار کرد: ساخت نیروگاه خورشیدی آباده با ۲۰ هکتار و سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی آغاز شده و با توان تولید ۱۰ مگاوات برق به عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان فارس به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: برق تولیدی این طرح برای استفاده در چاه های کشاورزی، صنعتی و مشترکین خانگی وارد مدار خواهد شد.

اسکندری با بیان اینکه این نیروگاه خورشیدی تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید افزود: نیروگاه خورشیدی بهمن، برای شرایط بحرانی و بلایای طبیعی، برق مورد نیاز مراکز حساس شهرستان آباده را نیز تامین خواهد کرد.

ساسان نژاد مسئول انرژی‌های نو مدیریت توزیع برق شهرستان آباده گفت: با توجه به اینکه در این منطقه ۲۹۰ روز آفتابی وجود دارد و دمای آن بیش از حد بالا نمی‌رود، یکی از بهترین مناطق کشور برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی است و می‌توان از سیستم های فتوولتاییک برای تولید برق استفاده کرد.

وی ادامه داد: افزایش ظرفیت شبکه، کاهش آلایندگی، جلوگیری از خاموشی‌ها در پیک بار و کمک به پایداری شبکه از نظر ظرفیت از مزایای احداث نیروگاه خورشیدی است.

میثم چگینی مدیر طرح نیز تصریح کرد: پنل‌های خورشیدی که در این طرح مورد استفاده قرار گرفته با تکیه بر توان متخصصان داخلی در داخل کشور تولید شده است و تقریبا هنه تجهیزات آن داخلی است.

انتهای پیام/ن

ساخت نیروگاه خورشیدی در فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.