تحریم نرم‌افزارهای ایرانی در App Store توسط اپل

شرکت اپل در راستای اجرای تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا، تعدادی از نرم‌افزارهای ایرانی را از اپ‌استور حذف کرد.

اپل برنامه های ایرانی را در App Store تحریم کردبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر کاربر سیستم عامل‌های آی‌او‌اس باشید، قطعا نام برنامه «App Store» را شنیده و از آن استفاده کرده‌اید. این برنامه محیطی است که تمامی نرم‌افزارهای سازگار با سیستم عامل آی‌او‌اس شرکت اپل در آن قرار می‌گیرد و امکان دانلود و استفاده آن برای کاربران فراهم است.

همانطور که گفته شد شرکت‌های بزرگ و معروف در سراسر جهان، نرم‌افزارهای خود را به‌منظور دسترسی کاربران در اپ استور قرار می‌دهند، اما شرکت اپل اخیرا طی اقدامی، تعداد بسیاری از نرم‌افزارهای ایرانی را از اپ استور حذف و سهم خود را در جهت تحریم جمهوری اسلامی ایران ادا کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، حذف نرم‌افزارهای ایرانی از سوی اپل طی چند روز گذشته آغاز شده و تاکنون تعداد بسیاری از این نرم‌افزارها از جمله  دیجی کالا، دلیون، الوپیک، تخفیفان و علی‌بابا  از سیستم اپ استور حذف شده است.

اپل پس از حذف نرم افزارهای ایرانی، طی ایمیلی محتوای زیر را برای شرکت‌های تولیدکننده  ارسال کرد:

"ما از این پس قادر نیستیم  نرم‌افزار شما را در اپ استور پشتیبانی کنیم. بر اساس قوانین و مقررات تحریم که توسط ایالات متحده آمریکا وضع شده است، اپ استور به هیچ وجه نمی‌تواند میزبان برنامه‌هایی باشد که سازندگان آنها به کشورهای تحریم‌شده متصل هستند".

این اقدام شرکت اپل بی شک تحت فشار و سیاست‌گذاری‌های دونالد ترامپ بوده است، چرا که شرکت اپل نیز از این تحریم ضررهای بسیاری متحمل خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران بازار بزرگی برای اپل محسوب می‌شود و تعداد 40 میلیون از نسخه های مختلف گوشی آیفون در کشورمان در حال کار هستند. تحریم کردن این 40 میلیون نسخه توسط شرکت اپل چه از لحاظ سیاسی و چه از لحاظ اقتصادی اقدام عاقلانه ای برای این شرکت نیست و قطعا ضررهای زیادی برای آن در پی خواهد داشت.

 انتهای پیام/

تحریم برنامه‌های ایرانی توسط اپ استور

برچسب ها: اپل ، اپ استور ، برنامه ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
چرا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۰۳:۵۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
من باشم اصلا اپل نابود میکنم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
دمشون گرم تا باشه از این خبرا
Oman
amirhosein
۱۷:۰۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
اقا کجای کارید
آخرین اخبار