زندانیان غیرعمد را دریابیم؛

بازیگوشی کودک 10 ساله، پدر 55 ساله را راهی زندان کرد

محمود کارگر 55 ساله‌ای که یک عمر با نان کارگری شکم خانواده خود را سیر کرده، این روزها به دلیل جرم نکرده‌ و فقط به خاطر بازیگوشی کودکانه پسر 10 ساله‌اش در زندان به سر می‌برد.

بازیگوشی کودک  10 ساله پدر 55 ساله را راهی زندان کردبه گزارش خبرنگار حوزه حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک سال پیش محمود سرپرست خانواده‌ای 8 نفره یک  تفنگ بادی را از آشنایی دور به رسم رفاقت هدیه می‌گیرد، اما بی توجهی در نگهداری این وسیله کار دست او می‌دهد.

یوسف فرزند ته‌تغاری محمود که 10 سال سن دارد، به همراه یکی از دوستانش اقدام به تهیه ساچمه برای این اسلحه شکاری می کند و در یک شیطنت کودکانه تصمیم می‌گیرند تا توپ در دست یکی از دوستانش را با اسلحه نشانه بگیرد، اما به اشتباه تیر به چشم کودک می‌خورد و موجب آسیب دیدگی شدید یکی از  چشمان وی می‌شود.

با تخلیه چشم چپ این کودک، به دلیل نابالغ بودن یوسف، بعد از توافق دو خانواده شاکی و متشاکی، پدر یوسف با حکم قضایی مبنی بر «الزام به ایفای تعهد» به پرداخت دیه‌ای معادل یک میلیارد و 54 میلیون ریال (نصف دیه کامل) متعهد می‌شود، اما به دلیل ناتوانی و تنگدستی در پرداخت این مبلغ سنگین، وی راهی یکی از زندان‌های کشور می‌شود.

با تلاش کمیته صلح و سازش ستاددیه هر چند  این روزها  70 میلیون تومان از این مبلغ تقلیل شده است، اما این فرد آبرومند به دلیل ناتوانی در پرداخت الباقی دیه، از اسفند ماه سال گذشته همچنان در حبس به سر می‌برد.

نیکوکارانی که تمایل دارند به این مددجوی نیازمند کمک کنند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور از جمله به شماره 7474 بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی، 8888 بانک صادرات شعبه مرکزی یا 55555 بانک ملی واریز کنند و به منظور اختصاص مبلغ پرداختی برای آزادی فرد یاد شده در فیش‌ پرداختی موضوع کمک انجام‌ شده را درج و آن را به دورنگار ستاد دیه با شماره 88916011 ارسال کنند.

روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
بچه های ده ساله که پدرش پیر و55ساله باشد همین میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
نیکوکاران محترم بیایند مادری در مشهد را که به دلیل چک های بی محلی که پسرش از جانب وی کشیده از زندان در بیاورند کل مبلغ بدهی دوازده میلیون تومان است
-
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
سوال اینجاست چرا مشتی محمود اسلحه شکاری را به دست این کودک می سپارد؟چرا؟مگر ازعواقب آن اطلاعی نداشت.عبرتی باشد برای افرادی که اسلحه دست فرزندان می دهند.
آخرین اخبار