ساخت ماکت بوم‌گردی برای حضور در نمایشگاه تولیدات روستایی و عشایری ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از ساخت ماکت بوم‌گردی برای حضور در نمایشگاه تولیدات روستایی و عشایری استان خبر داد.

ساخت ماکت بوم‌گردی برای حضور در نمایشگاه تولیدات روستایی و عشایری ایلام

 

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،عبدالمالک شنبه‌زاده بیان کرد: ساخت این ماکت به منظور آشنایی بازدیدکنندگان از این نمایشگاه با ویژگی‌های زندگی روستایی و تبیین جذابیت‌های طرح بومگردی است.

وی با بیان اینکه خانه بومگردی در روستاهای استان شناسایی شده است که این خانه ها مستقل بوده و با تمامی امکانات اولیه مورد نیاز به صورت اجاره ای در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تقویت بوم گردی، ایجاد زیرساخت های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را از اهداف شناسایی این خانه ها عنوان کرد.

وی اظهارکرد: گردشگران علاوه بر اقامت در این خانه ها و بهره مندی از آرامش و سکوت روستاها و جاذبه های طبیعی و تاریخی این مناطق، امکان بهره مندی از غذاهای محلی و سنتی و دیگر تولیدات عشایر و روستاییان از جمله صنایع دستی را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام افزود: توسعه گردشگری روستایی علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد برای روستاییان باعث حفظ هویت روستاها نیز می شود.

وی عنوان کرد: توسعه گردشگری روستایی نیازمند حفظ هویت معماری سنتی، فرهنگ، پوشش و غذاهای محلی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام شش روستای هدف گردشگری شامل حیدرآباد میشخاص، کلم بدره، پشت قلعه آبدانان، زنجیره علیا چرداول، سنگ سفید چرداول و سرابکلان سیروان با جاذبه های تاریخی و طبیعی منحصربفرد در استان وجود دارد.

نمایشگاه تولیدات مناطق روستایی و عشایری استان ایلام از 2 شهریور در چغاسبز کار خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/ د

آغاز نمایشگاه تولیدات روستایی و عشایری ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.