همراه با شهدا؛

زندگی‌نامه شهید جواد سرافراز

شهید سرافراز دارای اندیشه و همت والایی بود به طوری كه شهید بهشتی مكرر گفته بود: «سرافراز، بازوی من است»

زندگی‌نامه شهید جواد سرافرازبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهید جواد سرافراز در سال 1332 در تهران متولد شد. پدرش موسس دبستان اسلامی ولی عصر و دبیرستان جهان آراء و از روحانیون مبارزی بود که سال‌ها در زندان رژیم شکنجه و مورد اهانت واقع شده بود.

شهید سرافراز در دانشگاه‌های انگلیس و هند در رشته جامعه‌شناسی ادامه تحصیل داد و انجمن‌های اسلامی را در آنجا پایه‌گذاری کرد و به عنوان نماینده انجمن‌های اسلامی مقیم بنگلور هند به خدمت امام (ره) در پاریس رسید. در سال 57، همدوش با ملت ایران در نبردهای خیابانی شرکت کرد و در تسخیر کلانتری‌ها نقش برجسته‌ای داشت.

 

شهید سرافراز پس از پیروزی انقلاب اسلامی

شهید پس از پیروزی انقلاب اسلامی همچون مریدی در كنار شهید مظلوم آیت‌الله دكتر بهشتی، برای تعالی نظام ارزشمند جمهوری اسلامی ایران، در برابر چهره‌های وابسته و خائن نظیر سازمان مجاهدین خلق( منافقین)، لیبرالیسم، بنی‌صدر و گروه‌های ملحد و كافر ایستادگی كرد. شهید دارای اندیشه و همت والایی بود به طوری كه شهید بهشتی مكرر گفته بود: «سرافراز، بازوی من است». وی با توانمندی كه از خود نشان داد به عضویت در شورای مركزی حزب انتخاب شد و همزمان مدیر آموزش و سرپرست منطقه 11 حزب جمهوری اسلامی هم بود. وی در كنار فعالیت در حزب، مسئولیت روابط عمومی شركت ایز ایران وابسته به وزارت دفاع را نیز بر عهده داشت.

عزم و روحیه تشكیلاتی ویژگی بارز شهید

شهید جواد سرافراز استعداد عجیبی در تشكیلات و انسجام نیروها داشت و در برنامه‌هایی كه به ابتكار او و دیگر یارانش طراحی می‌شد، انسجام و توان مدیریت تشكیلاتی به وضوح قابل ملاحظه بود. با مساعدت شهید سرافراز و همفكرانش، انجمن اسلامی دانشجویان به سرعت در دیگر شهرهای هند تشكیل شد. او معتقد بود در مبارزه باید با برنامه و به طور منسجم پیش رفت و همین امر از او چهره‌ای شاخص و مبارز ساخته بود.

شهید همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اندكی پیش از شهادتش، مبادرت به تأسیس انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان ایرانی مقیم شبه قاره هند نمود كه هنوز هم این مركز برای رشد و تعالی دانشجویان ایرانی و همچنین پایگاه مناسبی برای انتقال مفاهیم والای اسلامی و ارزش‌های اخلاقی به دیگر دانشجویان جهان است.

جواد سرافراز سرانجام در فاجعه بمب‌گذاری دفتر حزب مركزی جمهوری اسلامی به دست منافقین كوردل به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

شهید سرافراز انجمن اسلامی دانشجویان شهرهای هند را تأسیس کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار