باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

۳۶۰ هزارتن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان آذربایجان غربی خریداری شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:۳۶۰ هزارتن گندم به صورت تضمینی توسط شرکت غله وخدمات بازرگانی، خریداری شده و تا ۳۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛امنیت غذایی یک رکن مهم و اساسی در امنیت و سیاست یک کشور است و استان آذربایجان غربی با دارا بودن رتبه نخست در بسیاری از محصولات کشاورزی نقش مهم و تأثیرگذاری در کشاورزی کشور دارد.

در این بین تولید گندم به عنوان  محصول استراتژیک از اهمیت بالایی برخوردار است و زیر کشت رفتن ۳۶۲ هزار هکتار از مزارع استان به گندم آبی و دیم بیانگر تلاش کشاورزانی است که برای نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید داخلی تلاش می‌کنند.
 
 

۴۳۰ هزارتن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان آذربایجان غربی خریداری شد
پیش بینی تولید ۵۴۰ هزارتن گندم درآذربایجان غربی


اسمعیل کریم زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی استان درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت:پیش بینی می شود ۵۴۰ هزارتن گندم در آذربایجان غربی تولید شود.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود:در سال زراعی جاری ۹۴ هزار هکتار از اراضی به کشت گندم آبی و ۲۶۴ هزار هکتار از اراضی به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.
 

وی با اشاره به خرید گندم گفت :۳۶۰ هزارتن گندم به صورت تضمینی توسط شرکت غله وخدمات بازرگانی، خریداری شده و تا ۳۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

کریم زاده بااشاره به اینکه برداشت گندم دراستان به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد،گفت:برای این منظور ۸۶۰ دستگاه کمباین بومی و ۱۵۰ تا ۲۰۰ کمباین مهاجر برای برداشت غله دراستان به کارگرفته شده.
 
۴۳۰ هزارتن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان آذربایجان غربی خریداری شد


قیمت گندم خریداری شده ازکشاورزان هزارو ۳۰۰ تومان است


زین العابدین طایفه آقا یاری مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه ۸ استان درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت:میانگین قیمت گندم با افت غیرمفید ۲ ومفید (۴) ۱۳۰۰ تومان است و وجه کشاورزان ازبابت فروش گندم به صورت تدریجی به حساب کشاورزان واریز می‌گردد.

وی به ظرفیت سیلو‌های گندم در آذربایجان غربی  اشاره کرد وافزود:۱۰ واحد سیلوی خصوصی،۴ واحد ملکی و ۱۴ واحد جوارکارخانجات آرد سازی با ظرفیت بالغ بر ۹۵۰ هزارتن دراستان فعال هستند.


آقایاری گفت:۱۷ کارخانه آردسازی در آذربایجان غربی وجود دارد که جز مراکز خرید دولتی محسوب می شوند و می توانند  ۱۵۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری کنند.

۴۳۰ هزارتن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان آذربایجان غربی خریداری شد

محصولات گندم


 برغلاف سایر غلات، گندم رامی توان ازروش‌های مختلف ازجمله درتهیه نان، بیسکویت، شیرینی، پاستا، ماکرونی وغیره مورد استفاده قرارداد.
ازگندم درصنایع کاغذ سازی، چسب سازی وهمچنین درتهیه پودرلباسشویی وازسبوس وکاه آن نیزبه عنوان خوراک دام استفاده می‌شود.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.