جوادی آملی در دومین دوره طرح ولایت مطرح کرد؛

پایبندی به پیمان توحیدی جامعه را از هر تنگنایی نجات می‌دهد

انسان در صورت توبه و یاری خواستن از خدا از هر تنگنایی نجات می‌یابد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت علامه جوادی آملی در جمع دانش پژوهان بیست و دومین دوره طرح ولایت با بیان تسلیت ایام شهادت حضرت جواد علیه‌السلام گفت: امام جواد علیه السلام می‌فرمایند: «هیچ راهی بر انسان بسته نیست مگر اینکه خودش ببندد و اگر دشمن راه او را بست فقط بگوید خدا، خدا راه او را باز می‌کند». اگر انسان چشمش به کاسه دیگری نباشد، دنبال اختلاس و رشوه نباشد، راه او بسته نیست. اگر راه خود را بست و سپس توبه کرد و گفت الله، راه او باز می‌شود.

/////////////

وی در ادامه افزود: ما حق نداریم اسلامی حرف بزنیم ولی قارونی عمل کنیم. قارون می‌گفت من درس اقتصاد بلد بودم و ثروت کسب کردم، من چه کاری به غیر دارم.

علامه جوادی در تبیین بیانات خود افزود: فرعون می‌گفت أنا ربکم الأعلی. کشور اگر با برنامه می‌گردد من هستم که تنظیم می‌کنم، رب یعنی مدبر، نه مربی. کشور را فکر و قانون من اداره می‌کند. این تفکر فرعونی است، آیا این تفکر فرعونی در ما هست؟ ما فرعونی عمل می‌کنیم. غده فرعونی در همه ما کم و بیش هست. امام جواد علیه‌السلام می‌فرماید اگر تمام راه‌ها بسته باشد، مثلا اگر مسائل اقتصادی بسته باشد ولی به دنبال وام نباشد، ربا و نزول ندهد، نجومی و اختلاسی نیندیشد؛ خدا او را از هر تنگنایی نجات می‌دهد.

/////////////

وی با بیان توصیه به جوانان خاطرنشان کرد: شما جوانان اول راه هستید و خود را آماده کنید. پیمان توحیدی ببندید. این کشور از همین راه رشد می‌کند. در اطراف ما خطرها زیاد است و به لطف خون شهدا مستحکم ایستاده‌ایم. شما جوانان قلم و کاغذ را بر زمین نگذارید، استعدادهای خود را شکوفا کنید و این کشور را حفظ کنید. این آمریکا قبل از کشف کریستنف کلمب یک روستایی بیش نبود، هرگز خود را کوچک نشمارید. ما در مسائل علمی و دینی کم نداریم، این جامعه را رشد دهیم.

 

انتهای پیام/

بخشی از سخنان علامه جوادی آملی در بیست و دومین دوره طرح ولایت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار