نماینده مردم ارومیه مطرح کرد؛

انتقال آب زرینه رود میاندوآب به عنوان آب شرب به تبریز، بازی با افکار عمومی

تبریز قلب آذربایجان بوده و پیشنهاد عملیاتی داریم که آب ارس را براحتی و با مقیاس بیشتر در اختیار مردم عزیز تبریز قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه گفت : مخالف انتقال آب شرب سالم به تبریز نیستیم ولی انتقال آب زرینه رود تاثیرات مخربی بر آذربایجان غربی دارد.

وی ادامه داد: تبریز قلب آذربایجان است و باید از آب شرب صحیح و سالم بر خوردار شود ولی حتی میزان آب انتقالی نیز در اندازه داده شده برای مصارف شرب نیست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احیای دریاچه ارومیه گفت: انتقال آب زرینه رود می تواند تاثیر منفی و مخربی بر دریاچه ارومیه بگذارد که این خواست هیچ یک از مردم آذربایجان نیست. همچنین حتی انتشار خبر آن نیز با استناد به پدافند غیر عامل تاثیر منفی بر افکار عمومی مردم می گذارد.

قاضی پور گفت: میزان آب انتقالی در اندازه و مقیاسی است که به نظر می رسد برای آب شرب نبوده و صرفا جهت بازی با افکار عمومی آن را انتقال آب شرب معرفی می کنند. معلوم نیست کارخانه کدام آقازاده را می خواهند با آب دریاچه و زرینه رود راه اندازی نمایند.

این نماینده مجلس در پایان اظهار کرد: تبریز قلب آذربایجان بوده و پیشنهاد عملیاتی داریم که آب ارس را براحتی و با مقیاس بیشتر در اختیار مردم عزیز تبریز قرار دهند.

انتهای پیام/ب

مخالف انتقال آب شرب سالم به تبریز نیستیم ولی انتقال آب زرینه رود تاثیرات مخربی بر آذربایجان غربی دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.