حجت الاسلام رحیمیان در نشست نقش مسجد در مقاومت:

مساجد هر کدام از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند/مسجدالاقصی نمادی برای تشخیص ایمان و نفاق است

تولیت مسجد جمکران گفت: مسجدالاقصی نمادی برای فلسطین و تشخیص خیر ایمان و نفاق است؛ سرسخت‌ترین دشمنان ما یهیودیان صهیونیست هستند.

مساجد هر کدام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند/مسجدالاقصی نمادی برای تشخیص ایمان و نفاق استبه گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان عضو موسس جمعیت دفاع از فلسطین و تولیت مسجد جمکران در نشست «نقش مسجد در مقاومت و بیداری اسلامی» که امروز (سه‌شنبه، 31 مردادماه) برگزار شد، اظهار داشت: در ارتباط با موضوع مسجد بحث زیاد است، پیامبر(ص) پس از هجرت از مکه، در اولین توقف خود در روستای قبا، مسجد قبا را تاسیس و در اولین گام پس از ورود به مدینه مسجدالنبی را احداث کردند.

وی با بیان اینکه مسجد به عنوان پایگاهی برای همه مسائل دنیوی و اخروی مطرح می‌شود، افزود: در طول تاریخ شاهد نقش مسجد بودیم از جمله انقلاب اسلامی ایران از پایگاه مسجد گسترش پیدا کرد و منتشر شد؛ امام خمینی (ره) نه حزبی داشت و نه تشکل و تشکیلات سیاسی اما بزرگترین انقلاب را در دنیا با بهره‌گیری از بستر مساجد شکل داد.

حجت الاسلام رحیمیان ادامه داد: بنده به عنوان خادم بنیاد شهید در طول 25 سال قبل کارهای زیادی در رابطه با شهدا و مسجد انجام داده‌ام که از جمله آنها مجموعه بررسی در احوالات شهدا بود؛ حدود 97 درصد شهدا از پایگاه مسجد به جمع شهدای دفاع مقدس پیوستند و شکل‌گیری شخصیت آنها در بستر و ظرف مسجد شکل گرفته بود.

وی اظهار داشت: مساجد هم طبعا هر کدام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، مسجد الاحرام، مسجدالنبی، مسجد کوفه و مسجدالاقصی وجه مشترک و ویژه‌ای در ارتباط با احکام دارند.

حجت الاسلام رحیمیان گفت: البته مسجد جمکران مسجدی است که منصوب به امام زمان(عج) است اما آنچه که در این مسجد انجام می‌شود عبادت خداست، همچنین پیامبر (ص) درباره ارتباط مردم با مساجد فرمودند آن زمان آفت‌ها و تباهی‌ها از آسمان بر سر مردم فرود می‌آید تنها کسانی که سلامت می‌مانند اهل مساجد هستند.

تولیت مسجد جمکران مطرح کرد: امروز مسجدالاقصی نمادی برای فلسطین و تشخیص خیر، شر، ایمان و نفاق است. سرسخت‌ترین دشمنان ما یهیودیان صهیونیست هستند، مطمئن هستیم طبق فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در آینده نه چندان دور رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار محو خواهند شد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
امام خمینی(رض)

مسجدسنگراست سنگرهاراحفظ کنید
درتعیین معتمدین وخادمین مسجد بایدخیلی دقت شود کسانی باشندکه مردم محله و غیره قلبادوستشان دارند ازبعضیهاشون مردم شدیدا متنفرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
امام خمینی(رض)

مسجدسنگراست سنگرهاراحفظ کنید
درتعیین معتمدین وخادمین مسجد بایدخیلی دقت شود کسانی باشندکه مردم محله و غیره قلبادوستشان دارند ازبعضیهاشون مردم شدیدا متنفرند
آخرین اخبار