خدمات کمیته امداد در زمینه محرومیت زدایی قابل تقدیر است

محرومیت زدایی یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی بوده و امام راحل نیز انقلاب کردند که فقر و محرومیت را در جامعه از بین ببرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، احمد علی رمضانی ؛ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره )کرمان به منظور تعامل و همکاری بیشتر در جهت اطلاع رسانی از فعالیت ها و برنامه های کمیته امداد با مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان با اشاره به اینکه کمیته امداد تاکنون خدمات ارزشمندی در جهت رفع محرومیت در جامعه انجام داده است، گفت: کاری که کمیته امداد در جهت کمک به محرومان و نیازمندان انجام می دهد، مصداق بارز کار ائمه اطهار و امامان معصوم است.
وی افزود:محرومیت زدایی یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی بوده و امام راحل نیز انقلاب کردند که فقر و محرومیت را در جامعه از بین ببرند، افزود: امدادگران کمیته امداد به دلیل تلاش هایی که در جهت حل مشکلات محرومان و فقرا انجام می دهند، دعای خیر محرومان همیشه بدرقه راه آنان خواهد بود.
علیرمضانی از آمادگی صدا و سیمای کرمان برای همکاری با کمیته امداد در تمامی زمینه ها خبر داد و تصریح کرد: افتخار می کنیم که بتوانیم در جهت برنامه های کمیته امداد که همان محرومیت زدایی و حل مشکلات نیازمندان است، قدم برداریم.
وی با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد در زمینه محرومیت زدایی قابل تقدیر است، گفت: در بازدیدهایی که از روستاهای محروم منطقه مارز در شهرستان قلعه گنج داشته ایم، اهالی این روستاهای محروم از عملکرد کمیته امداد راضی بوده اند.
یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از سفر دو روزه خود به مناطق محروم جنوب کرمان و بازدید از تعدادی از روستاهای محروم شهرستان های عنبرآباد و رودبار جنوب گفت: مردم ساکن در برخی از این روستاها از ابتدایی ترین حقوق مسلم خود از قبیل جاده، حمل و نقل عمومی، آب آشامیدنی، خانه بهداشت، سرویس بهداشتی، حمام، مسجد و ... محروم هستند.
وی به فقر و محرومیت جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: صداوسیما می تواند با تولید مستنداتی از مناطق محروم جنوب کرمان نسبت به حل مشکلات مردم ساکن در مناطق محروم اقدام کند.
وی با بیان اینکه صدا و سیما رسالت سنگینی بر دوش دارد و به عنوان یک دستگاه بزرک در جهت آگاهی بخشی به آحاد جامعه تلاش می کند، گفت: با توجه به اینکه موضوع اطلاع رسانی در همه جوامع حرف اول را می زند، بر این اساس رسانه ملی با رسالتی که برعهده دارد می تواند در جوامع بسیار تاثیر گذار باشد.
وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی کمیته امداد از زمان تاسیس تاکنون تلاش در جهت محرومیت زدایی بوده است، افزود: در حال حاضر با توجه به نیازهای خانواده روش و مدل کار کمیته امداد نسبت به گذشته متفاوت شده است و ما معتقدیم امروزه باید تلاش کرد تا خانواده ها بتوانند روی پای خود بایستند.
صادقی تصریح کرد: سیاست اصلی کمیته امداد در حال حاضر توانمندسازی خانواده ها در همه زمینه ها به ویژه در زمینه مسائل اقتصادی و فرهنگی است و باید با ارائه آموزش های لازم در جهت توانمندی فرهنگی و اقتصادی خانواده های تحت حمایت تلاش کنیم.
وی با اشاره به اینکه صداوسیما به خوبی فرهنگ نوع دوستی و کمک به هم نوع را در جامعه تبیین کرده است، از همکاری خوب صداوسیمای مرکز کرمان با این نهاد در جهت برگزاری برنامه های مختلف به ویژه پوشش و پخش برنامه های ماه مبارک رمضان تقدیر کرد.
انتهای پیام/ی

خدمات کمیته امداد در زمینه محرومیت زدایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار