مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی:

45 هزار مجوز اشتغال برای اتباع خارجی در خراسان رضوی صادر شده است

عجمی گفت: در راستای ساماندهی اتباع خارجی در استان خراسان رضوی 45 هزار مجوز اشتغال برای آنان صادر شده است.

:45 هزار مجوز اشتغال برای اتباع خارجی در خراسان رضوی صادر شده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عجمی مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در حاشیه بازدید از کلینیک بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در مرز دوغارون، گفت: در راستای ساماندهی اتباع خارجی در این استان 45 هزار مجوز اشتغال برای آنان صادر شده است.

مدیر کل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: آن دسته از اتباع خارجی در استان خراسان رضوی که دارای کارت اقامتی معتبر هستند می توانند از مشاغلی که از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید شده برای اشتغال خود استفاده کنند.

وی اظهار داشت:کارفرمایانی که اتباع فاقد مجوز را بکارگیری کنند، بابت هر روز اشتغال غیر مجاز یک تبعه خارجی به میزان سه روز حقوق و دستمزد روزانه آنان جریمه خواهند شد.

وی گفت: در راستای اقدامات بشر دوستانه و برنامه‌های حمایتی دولت در روابط با سایر کشورها، ایجاد اشتغال قانونی برای اتباع خارجی دارای مجوز در نظر گرفته شده است.

عجمی به اجرای طرح سرشماری اتباع خارجی فاقد مجوز اشاره کرد و افزود: هم اکنون طرح سرشماری آنها همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی نیز در حال اجرا است که تا 6 شهریور/ سنبله امسال ادامه دارد.

وی اظهار کرد: اتباع خارجی که کارت آمایش مرحله یک تا 9 یا پروانه اقامتی یا روادید نامعتبر دارند باید با مراجعه به دفاتر کفالت در مشهد اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

به نوشته فارس، هم اکنون 320 هزار تبعه خارجی در استان خراسان رضوی اقامت دارند که از این تعداد 250 هزار نفر دارای کارت اقامتی معتبر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.