مقیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کسانی که نمی‌توانند برنامه وزیر کشور را اجرا کنند مسئولیت خود را تحویل دهند

قائم مقام وزیر کشور گفت: وزیر کشور برنامه‌هایی برای این دوره اعلام کرده‌، کسانی که بتوانند آن برنامه‌ها را اجرا کنند، می‌مانند و اگر افرادی قادر به اجرای آن برنامه‌ها نباشند باید مسئولیت خود را تحویل دهند.

محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییر فرمانداران و استانداران در دوره جدید تصدی رحمانی فضلی بر وزارت کشور، اظهار داشت: آقای رحمانی فضلی برنامه‌هایی برای این دوره اعلام کرده‌اند کسانی که بتوانند آن برنامه‌ها را اجرا کنند، می‌مانند و اگر افرادی قادر به اجرای آن برنامه‌ها نباشند باید مسئولیت خود را تحویل دهند.

وی ادامه داد: در وزارت کشور به صورت دوره‌ای عملکرد همکاران از جمله مدیران ارشد ارزیابی می‌شود و تصمیم‌گیری برای آینده نیز به بررسی عملکرد آنان بستگی دارد.

مقیمی به ارائه گزارشی از عملکرد وزارت کشور طی چهارسال گذشته پرداخت و گفت: کارنامه وزارت کشور در بخش سیاسی  و انتخابات ریاست جمهوری و شوراها قابل دفاع است و این وزارتخانه در مورد مباحث اجتماعی هم عملکرد مناسبی از خود نشان داده است.

قائم مقام وزیر کشور افزود: با کمک اساتید دانشگاه و نخبگان در وزارت کشور مطالعات جامعی نسبت به آسیب‌های اجتماعی انجام و نتیجه آن مطالعات  و بررسی‌ها  خدمت رهبری معظم انقلاب ارائه و برای مجلس، استانداران، فرمانداران و شوراهای اداری هم ارسال شد.

برای بحث آسیب‌های اجتماعی همه دستگاه‌ها پای کار آمدند

وی با بیان اینکه در زمینه آسیب‌های اجتماعی رهبر انقلاب خواستار توجه بیشتر به مسائلی همچون طلاق، اعتیاد، فقر، حاشیه‌نشینی و مسائل اخلاقی شدند، بیان کرد: برای اجرایی کردن نتایج بررسی‌های اجتماعی وزارت کشور،  قرار شد سازمان مدیریت اجتماعی شکل بگیرد و وزیر کشور هم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  شود تا مسائل  اجتماعی را مطرح کند، خوشبختانه تصمیم‌های خوبی گرفته شد و همه دستگاه‌های اجرایی پای کار آمدند.

مقیمی تاکید کرد: وزرات کشور با همکاری نهادهای مربوطه همچون ارتش مقتدر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی، نیروی انتظامی و نیروی مرزبانی در بخش حراست از مرزها و امنیت شهرها کارنامه مثبتی دارد و علیرغم همه تلاش‌های دشمنان امنیت کشور تامین شد.

وی به نقش وزرات کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: وزیر کشور مسئولیت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در سه استان را بر عهده دارد و اقدامات مناسبی در این استان‌ها انجام شد.

آموزش منتخبان شوراها در کل کشور در حال انجام است

قائم مقام وزیر کشور اظهار داشت: آموزش منتخبان شوراها در زمینه‌های مختلف مسئولیتی آنان، در کل کشور در حال انجام شدن است، چنانچه امکانات خوبی هم برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است.

مقیمی به اقدامات وزارت کشور در بحث مالیات بر ارزش افزوده و ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت:  شهرداری‌ها ‌به دلیل نداشتن درآمد پایدار مشکلاتی دارند، وزارت کشور در این زمینه چند لایحه تهیه کرده که امیدواریم بتوانیم آنها را به تصویب مجلس برسانیم.

وی اضافه کرد: کمیسیون کلان شهرها در دوره وزارت آقای رحمانی فضلی در دولت ایجاد شد تا به صورت مستقل مباحث مربوط به شهرداری‌ها را مطرح و تصمیم گیری کند که کار بسیار مهمی است.

قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: در ارتباط با بانوان و استفاده از توانمندی آنان اقدامات مناسبی در این دوره  انجام شد و از میان زنان توانمند معاونان استانداران و فرمانداران انتخاب و همچنین زنان به عنوان بخشدار هم منصوب شدند.

در وزارت کشور می‌مانم

مقیمی در پاسخ به اینکه آیا این سمت را در وزرات کشور دولت دوازدهم همچنان برعهده دارد یا نه؟ خاطر نشان کرد: بنده همیشه سرباز جمهوری اسلامی بوده‌ام و  در وزارت کشور هم می‌مانم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۶:۴۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
فکرنکنم هنوز مدیران کارنابلد ازاین کارها کنن عذرخواهی کنن وبرن .اگه بشه مملکت گلستان میشه
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۵:۴۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
بعضی از سیاست مداران مانند چیچیان خوب هستند ،فریب ثروتمندان می خوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
استاندار غیربومی استان مرکزی باید عوض شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
استاندار غیربومی استان مرکزی باید عوض شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
دمت گرم
آخرین اخبار