میری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طلای سرخ گران شد

نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت: در حال حاضر حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ با افزایش ۳ درصدی ۴ میلیون و حداکثر ۵ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان است.

طلای سرخ گران شدغلامرضا میری نائب رئیس شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش 3 درصدی نرخ زعفران خبر داد و گفت: طی چند روز گذشته نرخ زعفران به سبب کاهش عرضه با نوساناتی روبرو شد.

 به گفته وی در حال حاضر حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ 4 میلیون  و حداکثر 5 میلیون و 700 هزارتومان است.

میری ادامه داد: طبق روال همه ساله، سودجویان در اردیبهشت ماه منتظر افزایش نرخ زعفران بودند که با وجود عدم تحقق این امر اقدام به فروش زعفران با نرخ های دلخواه کردند.

نائب رئیس شورای ملی زعفران درباه پیش بینی وضعیت قیمت زعفران در بازار بیان کرد: نرخ زعفران تابع عرضه و تقاضا است از این رو امکان پیش بینی قیمت طی روزهای آتی در بازار دشوار است.

وی با انتقاد از تأخیر گمرک در ارائه آمار صادرات از ابتدای سال جاری افزود: با توجه به عرضه زعفران نو طی 40 روز آینده، تجار خارجی به اندازه نیاز اقدام به خرید محصول می نمایند اما به هرحال تا اعلام آمار گمرک طی چند روز آینده نمی توان میزان دقیقی را اعلام کرد.

میری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پیش بینی وضعیت تولید اظهار داشت: با وجود وضعیت مناسب بارندگی و افزایش سطح زیر کشت محصول در مزارع پیش بینی می شود که تولید زعفران با افزایش حداقل 20 درصدی در سال جاری روبرو شود.

انتهای پیام/

تب قیمت زعفران بالا رفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
من خیلی مشتاقم زعفران بکارم
آخرین اخبار