معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خبر داد

ایمن‌سازی 28 نقطه پر حادثه در جاده‌های استان

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: 28 نقطه پر حادثه در جاده‌های سیستان و بلوچستان ایمن‌سازی می‌شود،

ایمن‌سازی 28 نقطه پر حادثه در جاده‌های استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدعلی حمیدیان در کارگروه پیشگیری از تصادفات و سوانح رانندگی اظهار داشت:گفت: با کاهش نقاط پرتصادف محورهای مواصلاتی برون شهری و اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز قطعاً می توان بر چالش‌های موجود غلبه کرد. خوشبختانه اقدامات موثر نهادهای متولی طی دو سال اخیر منجربه ارتقاء 17 رتبه ای جایگاه استان در مدیریت ایمنی و سوانح رانندگی شده و امنیت سفرهای برون شهری به یک دغدغه ی عمومی تبدیل شده است.

معاون رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: در سال جاری یک میلیون و 500 هزار تردد در جاده های استان صورت پذیرفته و متأسفانه شاهد تخطی 25درصدی از سرعت مجاز در این ترددها بوده ایم.

وی با اشاره به مهمترین معضلات محورهای مواصلاتی استان افزود: برخورد با دام های سنگین خصوصاً شتر، شرایط خاص اقلیمی و ریزگردها ، قاچاق سوخت و انسان و کمبود زیربناهای مناسب خصوصاً جاده های ایمن و بزرگراه های استاندارد از شایع ترین عوامل تسهیلگر و وقوع تصادفات منجربه فوت می باشد.

حمیدیان با تأکید بر کاهش شکاف های موجود گفت: محرومیتهای استان در حوزه های ترددهای برون شهری یک واقعیت اجتناب ناپذیر است و توسعه مجتمع های خدمات رفاهی، صیانت از زیرساخت های جاده ای خصوصاً دوربین های ثبت تخلفات و تجهیز جایگاه های سوخت از ضرورت های مدیریت مطلوب سفرهای برون شهری است.

وی با اشاره به کاهش 7 درصدی تلفات جاده ای در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: با توسعه فرهنگ ترافیکی در استان و ارتقای آگاهی‌های همگانی می توان روند کاهش آمار تصادفات را سرعت بخشید.

حمیدیان با بیان اینکه 28 نقطه پرتصادف جاده‌ای سیستان و بلوچستان امسال ایمن می‌شود، گفت: با کاهش نقاط پرتصادف محورهای مواصلاتی برون شهری و اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز قطعاً می توان بر چالش های موجود غلبه کرد.

انتهای پیام/ع

کاهش 7 درصدی تلفات جاده ای درسیستان وبلوچستان در سه ماهه نخست امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار