مستند سالروز ازدواج در رادیو تهران

برنامه «سایه روشن» به مناسبت سالروز ازدواج با بهنوش بختیاری صحبت می‌کند.

مستند سالروز ازدواج در رادیو تهرانبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) رادیو تهران دو برنامه درباره ازدواج دارد.

* برنامه «سایه روشن» شبکه رادیویی تهران به مناسبت روز ازدواج، با بهنوش بختیاری درباره مهریه و مراسم ازدواجش گفت‌وگو می‌کند.

در سايه روشن امروز، مريم سادات آصفی تهيه كننده اين برنامه به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به سراغ مسئله مهم ازدواج رفته است. رويايی كه اين روزها به دلايل مختلف تبديل به كابوسی برای دختران و پسران شده است.

به همين منظور در برنامه سایه روشن امروز، علاوه بر نظرات مردمی در ابتدای برنامه با بهنوش بختياری درباره ازدواج، مهريه و مراسمش صحبت می‌شود. در انتهای برنامه هم، مراسم ازدواجی ساده برای وحيد سلطانی و منصوره الزامی برگزار می‌شود.

خاطرنشان می‌شود؛ برنامه سايه روشن، برنامه‌ای است كه شنبه تا چهارشنبه در گروه برنامه‌ريزی و مديريت شهری توليد و ساعت ١٥ از راديو تهران پخش می‌شود.

 

*فرهنگ مردم به آداب ازدواج می پردازد

آیین‌های مربوط به جشن ازدواج در شهرهای مختلف کشورمان مراحل متنوعی دارد که هر کدام به نوبه خود بی نظیر است. یکی از آداب و رسوم مردم کلاردشت مازندران که بسیار هم با شور و هیجان خاص برگزار می شود، مراسم «عارس دمال» یا همان دنبال کردن عروس و عروس بران است.

کمر بستن عروس، «دایلمه» در موقع بردن عروس به خانه داماد، «بالش بنی حلوا» ،«زناریه»، «سر شول» ،«عاروس تماشا» از دیگر مراسم کلاردشت مازندران است.

بیان آداب و رسوم عروسی در مهاباد کردستان و نمونه‌هایی از حضور نمد در ضرب المثل‌ها و آداب ترشی انداختن خانم‌های کازرونی از دیگر بخش های این برنامه است.

«فرهنگ مردم» به تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی، مجری و گوینده شمسی فضل اللهی و محمد محسن رفیعی، نویسندگی زینت صالح‌پور جمعه سوم شهریور ماه ساعت 21:30 پخش می شود.

 

انتهای پیام/

 

بهنوش بختیاری از ازدواج خود می‌گوید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.