زندگی یک زوج الهی، پشت ویترین آیات قرآن کریم قرار دارد

بهترین الگوی تربیتی وجود مقدس اهل بیت (ع) است که انتخاب و زندگی الهی در مسیر قرآن و آیات پروردگار شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالحمید شهاب سخنران و کارشناس مذهبی و امور دینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص اولین رویداد ماه ذی الحجه و پیوند آسمانی امیر المومنین (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: آن چیزی که درباره ازدواج ساده مطرح بیان شده، بساط شعار گونه ای است که اگر به رفتار معصومین (ع) به طور عمیق نگاه شود، گستره گناه پهن نمی‌شود.

 

وی در ادامه با الگو قرار دادن زندگی اهل بیت  (ع) برای ازدواج بیان کرد: بهترین الگوی تربیتی وجود مقدس اهل بیت (ع) است که با رجوع به زندگی دو زوج جوان امام علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) به آیات و نشانه های خداوند در قرآن کریم پی می بریم، چراکه نشان دو زوج مناسب و الهی، انتخاب و زندگی الهی در مسیر قرآن و آیات پروردگار است به نوعی که زوجین خود را پشت ویترین خداوند قرار بدهند.

 

کارشناس مذهبی و امور دینی افزود:زن و مرد الهی، خود را نشانه خدا می بینند، لذا زندگی الهی را باید در منش و رفتار زندگی امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) جویید. هنگامی که امام علی (ع) به مجلس خواستگاری رفت، منهای آن که از ازل پیوند  آسمانی بین دختر رسول الله و علی ابن ابی طالب (ع) بود، امام علی (ع) در پاسخ به رسول الله دارای خود را یک جوشن، لباس رزم و یک نفر شتر بیان کرد. پیامبر اکرم (ص) زمانی که این ساده زیستی و رشد الهی امیرالمومنین (ع) را دید، خرسند شد. حتی بعد از مراسم ازدواج رسول الله مبلغی را به صحابه خود داد تا پنهانی به امام علی (ع) برساند  و بعد از سه روز که از علی ابن ابی طالب (ع) درباره زندگی مشترک با جویا شد، ایشان بیان کردند:«خدا را آشکارا در این سه روز می بینم.»

 

حجت الاسلام شهاب درباره پدیدار شدن ازدواج سفید در بین جوانان اظهار داشت: پیش از آنکه بخواهم آسیب شناسایی کنم، باید جهان بینی تفکرهای جوانان را اصلاح کرد، امروزه مشکل در نوع اندیشه و اندیشیدن است، مقام معظم رهبری در جایی بیان می کنند که جنگ، جنگ اعتقادی است. 

 

وی ادامه داد: باید از خودمان شروع کرد، من به عنوان یک کارشناس مذهبی تا چه اندازده توانسته ام مکتب ساده زیستی و ازدواج صحیح و اسلامی را معرفی کنم، خباثت نفوذ غرب را نمی شود، رد کرد که به عنوان یک امپراطور از فضا برای نشر فرهنگ خودشان بهره می برند.

 

این سخنران مذهبی عنوان کرد: امروزه ازدواج سفید نیز شکل می گیرد، درحالی که هیچ صحه ای بر نیست و آموزش و تعلیمی بر آن نبوده است.

 

حجت الاسلام شهاب با تاکید بر اینکه ازدواج سفید هیچ هزینه ای ندارد، اظهار داشت: با عرضر خجالت بعضا یکسری از روحانیون ما هستند که بر منبر پیامبر اکرم (ص)، فرهنگ ازدواج سفید را رواج می دهند. مسئولان فرهنگ و مملکتی ما باید در زمینه پردازش به جوانان به خود بیایند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار