ابوشریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمایت از پایداری مردم فلسطین وظیفه امت اسلامی است

نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت: نخستین وظیفه امت اسلامی حمایت از پایداری مردم فلسطین است تا آنها احساس کنند که پشتیبان دارند.

وظیفه جنبش مقاومت حمایت از پایداری مردم فلسطین"ناصر ابوشریف" نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون رویکردهای جنبش مقاومت اسلامی در برابر حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین، اظهار داشت: نخستین وظیفه امت اسلامی حمایت از پایداری مردم فلسطین است تا آنها احساس کنند که پشتیبان دارند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع حمایت مالی از مردم فلسطین، افزود: در حال حاضر رژیم صهیونیستی از طریق مسائل مادی با مردم فلسطین مقابله می‌کند به طوری که وضع مالیات‌های بسیار سنگینی مغازه‌های فلسطینیان را تعطیل کرده است، این رژیم به گونه ای عمل کرده که در حال حاضر 85 درصد مردم فلسطین به ویژه شهر قدس زیر خط فقر هستند به همین دلیل حمایت مادی از مردم فلسطین بسیار مهم است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: با توجه به کمبود امکانات و مردمی بودن آن، فلسطین از هر سو این کشور تحت اشغال قرار دارد، همچنین وجود هر سلاحی در کرانه باختری از سوی سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی و حتی سازمان اطلاعات تشکیلات فلسطین تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

ابوشریف اظهار داشت: همیشه در زمینه مقاومت فلسطین سرزمین و انسان دو عنصر بسیار مهم هستند، رژیم صهیونیستی از ابتدا بسیار تلاش کرد که با این دو عنصر مقابله کند، به همین دلیل اقدام به مهاجرت یهودیان به فلسطین کرد و برای اینکه تا حد ممکن منطقه را از حضور فلسطینی‌ها خالی کند و در مقابل یهودی ها را در آنجا ساکن کرد.

وی ادامه داد: 186 شهرک در کرانه باختری وجود دارد که در حال حاضر تقریبا 40 درصد از کرانه باختری توسط شهرک‌های صهیونیست نشین اشغال شده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه تمام شهرهای فلسطین‌نشین در کرانه باختری با کمربندی از شهرک‌های صهیونیستی محاصره شده است، گفت: کمربندی از شهرک‌ها که در دور شهر قدس قرار گرفته به شکل عمودی است و شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری را از بالا به طرف پایین نصف کرده و همینطور منطقه غوراردن به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده است.

وی اضافه کرد: در تمام نقاط کرانه باختری شهرک‌ها رژیم صهیونیستی ساخته شده است، همچنین ارتش کاملا در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته، بر این اساس تمام اقدامات انجام شده که مردم فلسطین در یک مساحت جغرافیایی بسیار اندک محدود شوند تا در نهایت طرح تکمیل اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اعلام شود.

ابوشریف تاکید کرد: آنچه که تاکنون مانع تحقق اهداف رژیم صهیونیستی برای محدود کردن مساحت جغرافیایی شده جمعیت مردم فلسطین است، در حال حاضر جمعیت مردم این کشور حدود 6 میلیون نفر بوده که این با تعداد یهودی‌ها در فلسطین یکسان است. لذا رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با این مسائل مقابله کند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی یک سیستم تبعیض نژادی بسیار بدی را که حتی بدتر از تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی است، علیه مردم فلسطین اجرا کرده تا مردم را وادار به مهاجرت کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین مطرح کرد: مردم فلسطین وظیفه دارند در برابر رژیم صهیونیستی پایداری و مقاومت کنند و چاره‌ای برای مقابله با رژیم صهیونیستی که قدرت، حاکمیت، پلیس، ارتش و همه چیز را در اختیار دارد، ندارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر من اگر بخواهیم به مردم فلسطین خدمت کنیم و با طرح‌های شهرک سازی صهیونیستی مقابله کنیم، باید از مردم فلسطین در  تمام سطوح حمایت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۱:۰۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار