آلمان در واکنش به راهبرد جدید آمریکا در افغانستان، بلافاصله نیروهای نظامی اعزام نمی‌کند

وزیر دفاع آلمان گفت: این کشور قصد ندارد در واکنش به راهبرد جدید آمریکا در مورد افغانستان، بلافاصله نیروهای نظامی جدیدی به این کشور اعزام کند.

آلمان در واکنش به راهبرد جدید آمریکا در افغانستان، بلافاصله نیروهای نظامی اعزام نمی کند به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اورزولا فن در لاین دلیل اتخاذ این تصمیم از سوی آلمان را افزایش حضور نیروهای این کشور در افغانستان در سال گذشته (۲۰۱۶) و در زمانی دانست که کشورهای دیگر در حال کاستن از تعداد نیروهایشان بودند.

وی ضمن استقبال از راهبرد جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای استمرار ماموریت نظامیان آمریکایی در افغانستان، یادآور شد که آلمان جزو اولین کشورهایی نخواهد بود که شمار نیروهایش را در افغانستان افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی شمار نظامیان آلمانی در افغانستان در سال گذشته، افزود: به همین دلیل، خود را در ردیف نخست کشورهایی که باید از آنها برای اعزام نیروی بیشتر درخواست شود، مشاهده نمی کنیم.

ترامپ در حالی که قصد داشت سال گذشته وارد کاخ سفید شود، وعده خروج سریع نیروهای آمریکایی از افغانستان را مطرح کرد؛ اما روز گذشته (دوشنبه) از وعده خود عدول کرد و از تشدید عملیات نظامی علیه شبه نظامیان طالبان در افغانستان و اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به افغانستان خبر داد.

به گفته مقام های آمریکایی، ترامپ ذیل طرحی را امضا کرده که به موجب آن حدود چهار هزار نظامی آمریکایی دیگر به افغانستان اعزام می شوند تا به صف هشت هزار و ۴۰۰ نظامی آمریکایی مستقر در این کشور، بپیوندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.