شناسایی 96 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: ۹۶ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های خراسان شمالی شناسایی‌شده که از این تعداد دو مورد انجام اصلاحات شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی‌اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: به مناسبت هفته دولت بهسازی و روکش آسفالت ۳.۲ کیلومتر از محور بجنورد-اسفراین و دوربرگردان بش قارداش ازجمله پروژه‌های قابل‌افتتاح است.

وی هوشمند سازی سیستم حمل‌ونقل در جاده‌های استان را از عوامل کاهش حوادث برشمرد و افزود: جاده‌های استان به ۴۵ دستگاه تردد شمار برخط تجهیز شده است.

بدیعی مقدم با بیان این که متوسط عمر ناوگان اتوبوس‌های بین‌شهری خراسان شمالی ۱۰ و نیم سال است،تصریح کرد: در این زمینه نسبت به متوسط کشوری در جایگاه خوبی قرار داریم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۹ مجتمع خدمات رفاهی در بین جاده‌های خراسان شمالی فعال است که ایجاد ۶ مجتمع دیگر هم در دست اقدام است.

وی با اشاره به این که در سفر کاروان دولت به استان،اجرای روکش آسفالت در 200 کیلومتر از راه های روستایی استان مصوب شد، گفت: تا کنون 45 درصد از این میزان اجرایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: برای اجرای این میزان روکش آسفالت اختصاص یکهزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که مقرر بود 40 درصد از این رقم از منابع استانی و 60 درصد از منابع وزارت راه و شهرسازی تامین شود.

وی با اشاره به این که افزون بر 6 درصد از هزینه های ساخت راه باید به نگهداری همان محورها اختصاص یابد، اظهارکرد: اما اعتباری که برای نگهداری تزریق می شود کمتر از 6 درصد است.

انتهای پیام/آ

تجهیز 35 دستگاه تردد شمار برخط در جاده های خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.