اختصاص 100میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری به بخش مشاغل خانگی این استان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  مجید محنایی در نشست کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این میزان تسهیلات باید توسط سه بانک عامل استان شامل تجارت، سپه و ملی به 500 متقاضی ایجاد مشاغل خانگی پرداخت شود.

وی افزود: سهمیه بانک های عامل تجارت، سپه و ملی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پرداخت این میزان تسهیلات به ترتیب 50، 30 و 20 میلیارد ریال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تصویب و ابلاغ طرح «کارورزی» بیانگر توجه ویژه مسئولان کشوری از جمله رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری، متولیان مسائل اقتصادی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بحث مهم اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است.

محنایی عنوان کرد: طرح «کارورزی» مزایای متعددی داشته و باید استفاده بهینه تری از آن در کهگیلویه و بویراحمد شود.

وی با اشاره به شعار سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، ابراز داشت: بر اساس این شعار باید بحث ایجاد اشتغال پایه فعالیت مدیران اجرایی استان و اصلی ترین وظیفه آنان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می رود که مدیران اجرایی این استان حساسیت بیشتری روی مسئله ایجاد اشتغال در استان داشته باشند زیرا از ملاک های ارزیابی عملکرد آنان است.

محنایی اظهار داشت: مدیران کم کار و سهل انگار کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اجرای طرح «کارورزی» و ایجاد اشتغال به استاندار و مسئولان سازمان های مربوطه در کشور معرفی می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکی از راهکارهای مهم ایجاد اشتغال در این استان گسترش روز افزون مشاغل خانگی است و باید در استان مورد توجه جدی تری قرار گیرد.

صابر مظاهری اظهار داشت: سهمیه سال جاری کهگیلویه و بویراحمد در طرح «کارورزی» 2 هزار و 25 نفر تحصیلکرده دانشگاهی از مقطع کاردانی تا کارشناسی ارشد و بالاتر بوده در حالی که تاکنون 6 هزار و 423 نفر در 113 واحد پذیرنده بخش خصوصی و تعاونی استان نام نویسی کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جویندگان کار تحصیلکرده دانشگاهی این استان که در طرح «کارورزی» شرکت کنند به مدت 9 ماه با حضور در کارگاه ها و واحدهای تولیدی، صنفی یا صنعتی بخش خصوصی و تعاونی استان مشغول فراگیری مهارت شده و ماهانه نیز سه میلیون و 600 هزار ریال حقوق از دولت دریافت می کنند و بیمه آنان نیز به مدت 2 سال توسط دولت پرداخت می شود.

مظاهری عنوان کرد: اجرای این طرح به آشنایی بهتر و بیشتر تحصیلکرده های دانشگاهی کشور و کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بازار کار و قرار گرفتن آنان در محیط و شرایط کسب و کار و شناخت نیروی کار توسط کارفرمایان کمک می کند.

وی ابراز داشت: عمده ترین اهداف اجرای طرح «کارورزی» در کشور و کهگیلویه و بویراحمد شامل ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای دانش آموختگان بیکار دانشگاهی، مهارت آموزی نیروی کار و حفظ این نیروهاست.

انتهای پیام/ش

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته 17.7 درصد بوده که با 5.6 درصد کاهش به 12.1 درصد رسید.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.