رئیس شورای اسلامی شهر قم:

قم در دوره چهارم شورای اسلامی شهر متحول شد

بیاتی گفت:شهر قم طی چهار سال اخیر از نظر عمرانی متحول شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ولی‌الله بیاتی ،رئیس  دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر قم که شامگاه سه‌شنبه در تالار رضوان شهرداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه شورای دوره چهارم از ۱۲ شهریور سال ۹۲ کار خود را آغاز کرد، اظهار داشت: در نخستین اقدام شورای چهارم با ابقای آقای دلبری با ۱۹ رأی یک پیام وحدت و انسجام را به شهر قم داد.

رئیس دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم معتقد است با استقرار مرتضی سقائیان‌نژاد، امورات شهر قم قوت گرفت و اولین وظیفه بودجه سالانه شهرداری بود که پیگیری شد.

وی افزود: در سال ۹۴ با ۱۳ رأی که کمترین رأی بود با استعفای آقای دلبری موافقت کردیم و کمیته‌ای برای انتخاب شهردار تشکیل دادیم که با عنایت حضرت معصومه(س) توانستیم ایشان را با ۱۹ رأی انتخاب کنیم.

وی ادامه داد:با اشاره به رشد بودجه شهرداری قم در این سال‌ها، سال ۹۲ بودجه شهرداری ۵۵۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۵ به ۱۳۳۸ میلیارد تومان رسید.

به گفته بیاتی، از این بودجه ۸۰ درصد بودجه عمرانی شهر بود که ۲۰ درصد هم صرف مسائل جاری شهرداری قم شد.

وی بیان کرد:در این مدت شورای شهر ۲۴۰ جلسه علنی و ۹ جلسه غیر علنی برگزار کرد، از افتخارات ما این بود که در همه جلسات خبرنگاران حضور داشتند و جایگاه خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته شده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: ۱۱۳۷ لایحه در این مدت در شورا بررسی شد که از این مقدار دو و نیم درصد تأیید نشد و این حاکی از کار کارشناسی و دقیقی بود که کمیسیون‌ها برای بررسی لوایح انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: در این چهار سال قم متحول شد و اگر با این سرعت کار ادامه پیدا کند در چهار سال آینده قم بسیار پیشرفت خواهد کرد.

بیاتی افزود: هزار میلیارد از تهاتر بدهی‌های شهرداری تعیین تکلیف شده و خط یک و دوم متروی قم هم در وضعیت خوبی نسبت به قبل قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:با اشاره به نظم تیم جدید شهرداری در امور مالی، در دو سال اخیر هیچ تسهیلاتی گرفته نشد و جذب سرمایه‌گذار برای اموراتی مانند هتل پنج ستاره و آکواریوم شهری و... هم پیگیری شد.

انتهای پیام/ح

برگزاری ۲۴۰ جلسه علنی درشورای اسلامی شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.