راهکار اصلی کاهش مهاجرت توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی است

توسعه طرح‌ها و صنایع تبدیلی کشاورزی راهکار اصلی کاهش مهاجرت در اردبیل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم مظفری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در جلسه تشریح خدمات‌ سرمایه‌گذاری در استان اردبیل اظهار داشت: توسعه طرح‌ها و صنایع تبدیلی کشاورزی راهکار اصلی کاهش مهاجرت در اردبیل است که با تکمیل زنجیره تولید کالا و خدمات امکان‌پذیر می‌شود که امیدواریم این موضوع به طور همه‌جانبه مورد توجه واقع شود.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی، درآمد پایین و نبود شغل مناسب سبب افزایش مهاجرت جمعیت استان اردبیل به سایر استان‌های کشور شده که در این زمینه نیاز است برنامه‌ریزی‌های هدفمند و منسجمی در دستور کار مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط قرار داده شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ارائه تسهیلات ویژه و کم‌بهره به قشر محروم و کم‌درآمد جامعه به ویژه کشاورزان و روستائیان یکی دیگر از اقداماتی است که با هدف کاهش مهاجرت و بهبود وضعیت اشتغال در استان مبنای کار قرار داده شده که نقش مهمی در توسعه اقتصادی خواهد داشت.

مظفری با اشاره به این که متاسفانه به دلیل برخی مشکلات اقتصادی مردم از روستاها به شهر مهاجرت می‌کنند، بیان کرد: این امر می‌تواند آسیبهای اجتماعی را نیز تشدید کند که انتظار می‌رود در راه‌اندازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و طرح‌های اشتغال‌زا در این حوزه در مناطق روستایی اهتمام ورزیده شود.

وی تصریح کرد: اردبیل ظرفیتهای بسیاری در بخش کشاورزی دارد که متاسفانه به دلیل اینکه قسمت زیادی از بخش کشاورزی اردبیل به طور سنتی بوده مشکلاتی به وجود آمده که این امر درآمد آن چنانی برای کشاورزان در منطقه ندارد و سبب مهاجرت کشاورزان می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: در این زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران یکی از موثرترین راهکارها برای اشتغال‌زایی جوانان در بخش‌های خصوصی است و به همین دلیل نیاز است مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط شرایط لازم را برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای انجام سرمایه‌گذاری مبنای کار خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/ع

توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار