معاون حوزه علمیه استان اصفهان مطرح کرد:

تدریس 620 استاد در حوزه‌های علمیه اصفهان

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان اصفهان گفت: امسال 1800 کلاس در سطح استان برگزار شد و 620 استاد روند آموزش را اداره می‌کنند، 25 کلاس خارج نیز در سطح استان برپاشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محسن جلالی  امروز در آیین افتتاحیه حوزه‌های علمیه اصفهان با تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) اظهار کرد: به همین مناسبت امروز را به‌ عنوان افتتاحیه انتخاب کردیم و دعا می‌کنیم آیت‌الله مظاهری سلامتی خود را به دست آورند چراکه در مدتی که در بستر بیماری بودند حوزه علمیه اصفهان از رونق افتاده بود و حقیقتاً به قول رهبر انقلاب، وجود آیت‌الله مظاهری برای اصفهان وجود با خیر و برکتی است.

وی با اشاره به پذیرش 700 نفری امسال حوزه علمیه استان بیان کرد: به سمت پذیرش کیفی رفته‌ایم و کیفیت از کمیت برایمان مهم‌تر است، در هر سه سطح سیکل، دیپلم و لیسانس پذیرش طلبه داریم که هرکدام مدارس جداگانه خود را دارند و مدرسه شهید دکتر بهشتی را برای پذیرش شوندگان لیسانسه در نظر گرفته‌ایم.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان اصفهان گفت: کسانی که امروز به‌عنوان پذیرش‌شدگان حضور دارند دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه را با موفقیت گذرانده‌اند و در مصاحبه‌ها توجه اساتید بیشتر به انگیزه‌های متقاضیان بوده است، در ادامه متقاضیان باید آزمایش‌های سلامت و تحقیقات محلی را نیز بگذرانند و در اول مهرماه آزمون تثبیت را در صورت گذراندن، به‌صورت رسمی طلبه حوزه علمیه اصفهان خواهند شد.

وی یادآور شد: حوزه علمیه اصفهان مانند حوزه علمیه قم و مشهد به‌صورت جداگانه اداره می‌شود و زیر نظر آیت‌الله مظاهری و مدیریت آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اداره می‌شود؛ 40 مدرسه در سطح استان زیر نظر حوزه علمیه اصفهان اداره و دو نظام آموزشی بلندمدت و کوتاه‌مدت در این مدارس اجرا می‌شود، امسال 1800 کلاس در سطح استان برگزار شد و 620 استاد روند آموزش را اداره می‌کنند، 25 کلاس خارج نیز در سطح استان برپاشد.

جلالی در پایان گفت: هرسال حدود 450 نفر معدل ممتاز داریم که از آن‌ها به‌طور ویژه تقدیر می‌کنیم، حوزه‌های علمیه خواهران نیز بانشاط و شور وافی، کار خود را انجام می‌دهند.

 

انتهای پیام/م

40 مدرسه در سطح استان زیر نظر حوزه علمیه اصفهان اداره می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.