وال استریت ژورنال فاش کرد:

تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان، بیشتر از تعداد اعلام شده از سوی پنتاگون است

بر اساس یک گزارش، تعداد نیرو‌های آمریکایی مستقر در افغانستان، ۳۵۰۰ نفر بیشتر از تعداد اعلام شده از سوی وزارت دفاع آمریکاست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از وال استریت ژورنال، برخی مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که در حال حاضر پنتاگون بیش از ۱۲۰۰۰ سرباز آمریکایی را در افغانستان مستقر کرده است؛ این رقم ۳۵۰۰ نفر بیشتر از آن رقمی است که پیشتر از سوی این وزارتخانه اعلام شده بود.

پنتاگون پیشتر اعلام کرده بود که ۸۵۰۰ سرباز آمریکایی در افغانستان حضور دارند؛ اما بر اساس گزارش اخیر وال استریت ژورنال حدود ۳۵۰۰ سرباز دیگر هم در مأموریت‌های مختلف موقت در این کشور حضور دارند.

در واقع پنتاگون فقط تعداد نیرو‌هایی  را که برای طولانی مدت در افغانستان مستقر شده اند، اعلام کرده و از افرادی که برای مأموریت‌های موقت در بخش‌های مختلف این کشور حضور دارند نامی به میان نیاورده است.

افشای این اطلاعات یک روز پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته درباره راهبرد جدید این کشور در قبال افغانستان سخنرانی کرد.

او در این سخنرانی اعلام کرد: «آمریکا نیرو‌های خود را از افغانستان خارج نخواهد کرد؛ زیرا این کار منطقه امنی را برای تروریست‌ها ایجاد می‌کند.»

با وجود اینکه ترامپ درباره تعداد نیرو‌های اعزامی به افغانستان اطلاعاتی ارائه نکرد، پنتاگون اعلام کرد که این رقم حدود ۴۰۰۰ نفر خواهد بود.

«جوزف ووتل»، فرمانده ارشد نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه، اعلام کرد نیرو‌های جدید آمریکایی تا چند هفته آینده وارد افغانستان خواهند شد.

به نوشته وال استریت ژورنال، با احتساب این ۴۰۰۰ نفر سرباز آمریکایی جدید، تعداد کل نیرو‌های آمریکایی مستقر در افغانستان به حدود ۱۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.


انتهای پیام/

افشاگری وال استریت ژورنال درباره تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار