دانستنی‌های علمی پزشکی؛

خطرات حبوبات فله ای/ افزایش سرطان در زنان با خوردن هله هوله/ مضرات استفاده آبمیوه برای کودکان / فواید ماساژ کف دست

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حوزه کلینیک در نظر دارد هر روز ساعت 14 تازه ترین دانستنی های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

قبل از صبحانه مسواک بزنید

ضرورت دارد قبل از خوردن صبحانه دندان های خود را مسواک بزنیم چرا که این امر سبب می شود میکروب های داخل دهان رفع شده و صبحانه با لذت بیشتری خورده شود، همچنین مسواک زدن دندان ها پس از خوردن صبحانه، ناهار و قبل از خواب نیز ضرورت دارد.

خطرات حبوبات فله ای/افزایش سرطان در زنان با خوردن هله هوله/زخم های دهانی بیش از ۱۵ روز را جدی بگیرید/فواید ماساژ کف دست
آبمیوه، مناسب برای کودکان نیست

موضوع مهم این است که آبمیوه ها پر از کالری هستند و این کالری ناشی از قند طبیعی میوه است. مصرف زیاد آبمیوه طبیعی برای کودک هم ضرار دارد و باعث می شود کالری زیادی جذب کرده و امکان سوزاندن این کالری ها وجود نداشته باشد. خوردن زیاد آبمیوه همراه با اسهال، حالت تهوع و دل پیچه می شود. آبمیوه هیچ زمان فیبر میوه و سبزی را به صورت کامل ندارد.


روزانه چه مقدار ویتامین A نیاز داریم؟

ویتامین A در واقع موادی را شامل می شود که به آنها رتینوئید، شبکیه، رتینول و کاروتنوئیدها ( دسته ای از رنگدانه ها هستند که در جذب نور در گیاهان نقش بسیار مهمی دارند)می گویند. انواع مختلف ویتامین A بستگی به آن دارد که از منبع گیاهی آمده باشد یا حیوانی. بدن کاروتنوئیدهای غذاهای گیاهی را تبدیل به ویتامین A می کند.

خطرات حبوبات فله ای/افزایش سرطان در زنان با خوردن هله هوله/استفاده آبمیوه برای کودکان مضر است/فواید ماساژ کف دست
ورزش های پر برخورد ساختار و عملکرد مغز را تغییر می دهند

اسکن های مغزی نشان دادند که این تغییرات به ویژه در ورزش هایی مشخص می شود که بیشترین خطر برخورد بدنی را دارند. براساس یافته محققان، شرکت کنندگان در ورزش هایی با سطوح بالاتر برخورد، علائمی از کاهش فعالیت در مناطق مغزی دخیل در بینایی و عملکرد حرکتی داشتند.


خواص مصرف هندوانه

هندوانه یکی از بهترین منابع برای ماده مغذی لیکوپن است، که در مواد غذایی مانند هندوانه، گوجه فرنگی، توت فرنگی و گریپ فروت صورتی یافت می شود و رنگ قرمز-صورتی را به آنها می بخشد. مطالعات بسیاری نشان داده اند که مصرف لیکوپن با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات و سرطان سینه مرتبط است.

خطرات حبوبات فله ای/افزایش سرطان در زنان با خوردن هله هوله/زخم های دهانی بیش از ۱۵ روز را جدی بگیرید/فواید ماساژ کف دست
خوردن هله هوله، خطر بروز سرطان را در زنان افزایش می دهد

محققان دریافته اند زنانی که دارای وزن طبیعی و رژیم غذایی با چگالی انرژی بالا هستند، ۱۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. تنقلات یا هله هوله ها معمولا چگالی بالایی از انرژی را راهی بدن می کنند. خوردن بیش از حد هله هوله برای بدن خوب نیست، اما گاهی اوقات مردم فکر می کنند که تا زمانی که اضافه وزن نداشته باشند، مشکلی نخواهند داشت.


استرس، شیر مادر را کاهش می دهد

شیر مادر برای رشد مناسب نوزاد ضروری و شامل تمام مواد مغذی ای است که برای رشد کودک مورد نیاز است. این شیر حاوی آنتی بادی هایی برای محافظت از کودک تا زمانی است که سیستم ایمنی بدن ننوزاد به اندازه کافی بالغ شود. تحت فشاربودن ناشی از استرس اثر منفی بر سلامت یک تازه مادر دارد چراکه می تواند سبب کاهش شیر مادر و حتی تاخیر در تولید آن شود.

این حبوبات را نخرید

انواع حبوبات و غلات بسته بندی شده مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند و تأکید می‌شود شهروندان در خرید حبویات و غلات به پروانه بهداشتی و آرم سازمان غذا و دارو و مجوزهای لازم دیگر بر روی بسته بندی آنها دقت کنند.حبوبات و غلات بسته بندی شده از لحاظ آفات کنترل می‌شوند ولی حبوبات و غلات فله ای چنین شرایطی را ندارند.

 خطرات حبوبات فله ای/افزایش سرطان در زنان با خوردن هله هوله/زخم های دهانی بیش از ۱۵ روز را جدی بگیرید/فواید ماساژ کف دست

درمان بیماری قلبی و سرطان با آووکادو

پوست هسته آووکادو حاوی انواع ترکیب های شیمیایی است که می تواند ویروس ها را از بین برده، با مشکلات قلبی مقابله کرده و حتی در درمان سرطان مفید باشد مصرف آووکادو با کاهش سطح "کلسترول بد خون" در افراد چاق همراه است در حالی که تحقیقات دیگر حاکی از ارتباط مصرف این میوه با کاهش خطر سندرم متابولیک است.


فواید ماساژ کف دست

بررسی ها نشان می دهند، برجستگی پایین شست دست، حد فاصل انتهای شست تا سر مچ همگی محل استقرار اعصاب مرتبط بین ستون فقرات و کف دست است.بنابراین با ماساژ این بخش مشکلات ستون فقرات تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

خطرات حبوبات فله ای/افزایش سرطان در زنان با خوردن هله هوله/زخم های دهانی بیش از ۱۵ روز را جدی بگیرید/فواید ماساژ کف دست
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار