۲۵ درصد از ازدواج‌ها به طلاق منجر شده است

کارشناس اداره کل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی گفت: در سال ۸۵، از هر ۱۱ ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شد که در سال ۹۵، از هر چهار ازدواج، یک مورد به طلاق ختم می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سعید محمدی کارشناس اداره کل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج گفت: آذربایجان شرقی با سهم ۴٫۹ درصدی از جمعیت کل کشور، در رتبه ششم قرار گرفته و ازدواج ثبت شده در یک دهه اخیر آذربایجان‌شرقی، تا سال ۸۷ روند صعودی داشته که در سال ۸۷، با ثبت ۴۸۶۷۳ مورد ازدواج، بیشترین میزان را در ۱۰ سال اخیر شاهد بودیم.

وی با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی، در رتبه ۱۷ کشوری نرخ ازدواج ثبت شده قرار دارد، گفت: بیشترین ازدواج ثبت شده در استان، مربوط به شهرستان چاراویماق بوده و اسکو نیز کمترین میزان را داشته‌ است.

وی گفت: میانگین سنی ازدواج در آقایان استان، ۲۹ سال است و در بانوان نیز ۲۳٫۳ سال که شهرستان جلفا با میانگین سنی ازدواج ۳۰٫۱ بیشترین و چاراویماق با ۲۵ سال، کمترین میانگین را در بین آقایان دارد؛ همچنین در بانوان نیز تبریز با ۲۴٫۴ سال بیشتر و بستان آبان با ۲۰٫۳ سال، کمترین میانگین سنی را دارا هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست سال، ۱۱ هزار و ۶۳ مورد ازدواج در استان ثبت شده که بیشترین مورد در تبریز و کمترین مورد ازدواج در شهرستان هریس بوده است.

کارشناس اداره کل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی از ثبت ۸۹۹۷ مورد طلاق در سال ۹۵ در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این استان از نظر نرخ طلاق، در رتبه ۱۷ کشور قرار دارد که بیشتر طلاق در بین شهرستان‌ها، مربوط به شهرستان کلیبر و کمترین میزان طلاق مربوط به شهرستان ورزقان بوده است.

حسن سعیدی اصل ، رییس شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: اعتباری که تا پایان تیر ماه برای پرداخت تسهیلات ازدواج به بانک‌ها تعلق گرفته، ۴۷۴ میلیارد تومان بوده که این رقم در پایان مرداد ماه، به ۵۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته است و در حال حاضر ۲۷ بانک، تسهیلات ازدواج را به جوانان اعطا می‌کنند.

وی بیان کرد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری، بیش از ۲۷ هزار فقره تسهیلات به زوج‌های جوان اعطا شده است.

رییس شورای هماهنگی بانک‌های استان خاطرنشان کرد: طرح ضربتی اعطای تسهیلات ازدواج از اول مرداد ماه آغاز شده و متقاضیان باید در مدت یک ماه، تشکیل پرونده دهند و در غیر عدم مراجعه در یک ماه، بانک مرکزی خود به خود پرونده‌ها را باطل خواهد کرد.

سعیدی اصل ادامه داد: طرح ضربتی، تنها برای ۱۱ بانک از ۲۷ بانک، تعریف شده است که مکلف هستند تا پایان شهریور ماه از این طرح ضربتی پیروی کنند.

وی گفت: کسانی که تاریخ سند ازدواج آن‌ها از ابتدای سال ۹۵ تا اکنون بوده، می‌توانند از تسهیلات ازدواج استفاده کنند.

 

انتهای پیام/ش

اعطای بیش از ۲۷ هزار فقره تسهیلات به زوج‌های جوان در پنج ماهه نخست سال‌جاری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.