زنده شدن روح پهلوانی گردشگران ایرانی و خارجی در آرامگاه فردوسی

ابوالقاسم فردوسی توسی،شاعر حماسه سرای ایرانی است که در سال ٣٢٩ هجری قمری در توس خراسان متولد شد و در سال ۴١۶هجری قمری در گذشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ فردوسی را می توان بزرگترین سراینده پارسی گو دانست که توانست در مدت زمان سه دهه  پر ارزش زندگی اش به یکی از بزرگترین کارها دست بزند.... او شاهنامه را سرود.

وی به القاب دیگری همچون حکیم سخن،حکیم توس و استاد سخن نیز شهرت دارد و در سراسر جهان زبانزد خاص و عام است.

شاهنامه ،که نتها کتاب، بلکه میراثی از مرامه پهلوانی است که در آن نزدیک به ۶٠٠٠٠بیت وجود دارد و به عنوان یکی از بزرگترین و برجسته ترین سروده های حماسه ای جهان از ان یاد می شود.

 

زنده شدن روح پهلوانی گردشگران ایرانی و خارجی در آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی درفاصله بیست کیلومتری شمال شهر مشهد واقع است 

ساختمان فعلی آرامگاه فردوسی الهام گرفته از شیوه معماری هخامنشی به ویژه ارامگاه کوروش است .نمای بیرونی بنا شامل عناصر تزیینی هخامنشی به خصوص ستون ها و سر ستون ها است و اشعاری که بر اضلاع چهارگانه بنا شده و همه و همه اشعاره شاعر نامدار فردوسیست.

از آنجایی که خراسان منور به نوربارگاه رضوی است و سالیانه میلیون ها زائر از سرتاسر  جهان برای وجود مقدس شمس و الشموس قدم در این خاک می گذارند می توانند در کناره زیارت مرقد مطهر به اماکن تاریخی و فرهنگی این استان نیز قدم بگذارند.

پرچم فرهنگ کهن ایرانی تنها و تنها با استقبال فرهنگ دوستانی بر افراشته می ماند که از تاریخ سرزمین خود با مراجعه به چنین میراثی آگاهی می یابند و از آن حمایت می کنند.

 

زنده شدن روح پهلوانی گردشگران ایرانی و خارجی در آرامگاه فردوسی

در کنار آرامگاه تاریخی فردوسی توسی ،موزه  توس وجود دارد و شامل آثاری از کاوش های باستان شناسی  نظیر  سکه ها،قطعات سفال انواع وسایل سوار کاری شامل سپر ،گرز و اشیایی که در عصر و زمان فردوسی خلق شده اند  است.

آرامگاه شاهنامه نویس توسی سالانه میزبان میلیون ها توریست از سراسر دنیاست.

گزارش از هلیا جنگی

انتهای پیام/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
بگو ماشالله . کور شه هر کس فردوسی با منافع اش در تناقضه ! کورباد و دورباد رسانه های فردوسی کوب