اصلاح ساختار بانکی اولویت برنامه‌های اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اصلاح ساختار بانکی، تسهیل روند سرمایه‌گذاری در کشور مهمترین مواردی است که دولت دوازدهم باید در اولویت برنامه‌های اقتصادی خود قرار دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه  نظام بانکی را یکی از مهمترین زیرشاخه‌های وزارت اقتصاد و دارایی دانست که این نظام با مشکلات خاص و متعددی مواجه است .

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه دومین حوزه‌ای که در وزارت اقتصاد و دارایی باید روی آن تمرکز شود را ساختار مالیاتی کشور دانست و یادآوری کرد: اگرچه امروز عزم در کشور این است که درآمدهای دولت عمدتا از طریق مالیات کسب شود، اما هنوز اهرم‌های لازم را در این خصوص نداریم.

کاشفی افزود: حوزه دیگری که به تازگی به وزارت اقتصاد و دارایی واگذار شده، مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی است که سهم بزرگی در اقتصاد کشور دارد که متاسفانه این مناطق در کشور ما از اهداف اصلی خود دور شده و عمدتا به مجرای واردات تبدیل شده‌اند که باید ساماندهی خاصی در این حوزه صورت گیرد.

وی ادامه داد:  آخرین حوزه مربوط به وزارت اقتصاد و دارایی بخش گمرک است که در این حوزه هم نیازمند تسهیل امور و کوتاه شدن روندها هستیم.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بخش پایانی که دولت دوازدهم روی آن باید یبشتر تمرکز کند را حوزه سرمایه‌گذاری دانست و گفت: بر اساس تحقیقاتی که توسط مراکز معتبر انجام شده ایران می‌تواند تا سال 2035 به GDP یک تریلیون دلار برسیم.

 

انتهای پیام/ز

باید در حوزه ساختار مالیاتی کشور تمرکز شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار