خط قرمز منشا و رسن روی گزینه بنجل های وارداتی

ستارگان عراقی و نیجریه ای پرسپولیس ثابت کردند دوران جذب بازیکنان بی کیفیت خارجی از سوی تیم های ایرانی به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان تیم های باشگاهی فوتبال ایران در سال های اخیر پرچمدار جذب بازیکنان خارجی ناکارآمد لقب گرفته اند. بازیکنانی که با سر و صدای فراوان با تیم های ایرانی قرارداد بستند و از آنجاییکه انتخاب آن ها از روی فیلم صورت می گرفت، مانند هندوانه دربسته ای بودند که حتی کادرفنی و مسئولان باشگاه ها اطلاع دقیقی از کیفیت آن ها نداشتند.

تنها خاصیت این بازیکنان برای تیم های ایرانی، مطرح شدن نام آن ها در کمیته انضباطی و مراجع قضایی فیفا بوده و اجنبی هایی که حتی به اندازه یک بازیکن درجه سه فوتبال کشورمان هم کارایی و کیفیت نداشتند، در نهایت موفق شدند پرونده های سنگینی برای باشگاه ها درست کرده و مبالغ هنگفتی را به جییبشان واریز کنند.

الکسی پلی یانسکی، ولادیمیر پریوموف، آنتونی گولچ، پائولو دی کارمو، ممدو تال، تادئو، مارکو استپانوویچ، مارکو پروویچ، ولاتکو گروژدانوفسکی، روبرتو سوسا، سکوبرت، هروه اوساله، وسلی برازیلیا، عادل شیحی، پروپییچ، رافائل داسیلوا، بوبکر کبه، گوران لاوره، انتونیوکروالیو، رودریگو توزی و لیام ردی، مشت نمونه خروار جنس های بنجل خارجی هستند که در سال های اخیر میلیاردها تومان از بودجه پرسپولیس و استقلال را به عنوان غرامت دریافت کرده اند. بدون آنکه تاثیری در برنامه های تاکتیکی مربیان این 2 تیم داشته باشند.

البته در این میان مربیان خارجی مانند مانوئل ژوزه و نلو وینگادا هم با دبدبه و کبکبه فراوان وارد ایران شدند اما پس از یک نیم فصل بدون اینکه تحولی برای تیم بزرگ پرسپولیس ایجاد کنند، از جمع سرخ پوشان جدا شده و وکلایشان هر از چندگاهی برای دریافت مطالبات آن ها به باشگاه پرسپولیس نامه های تهدید آمیز ارسال می کردند.

ویژه خانم خزاعلی//منشا و رسن  چشم بازار خریدهای بنجل فوتبال ایران را کور کردند

با این حال دیدار پرسپولیس و الاهلی سبب شد تا حدی به تغییر روند باشگاه های ایرانی در جذب بازیکن و مربیان خارجی امیدوار شویم. حریف عربستانی با صرف هزینه های هنگفت ستارگانی مانند کلادمیر و لئوناردو سوزا برزیلی را جذب کرده است. از طرفی عمر السوما سوری هم به عنوان بهترین مهاجم جهان عرب در ترکیب این تیم حضور دارد. همین امر بار روانی مثبتی را برای شاگردان سرگئی ربروف ایجاد کرده بود و الاهلی با تکیه بر توانمندی های ستارگان خارجی در کنار ملی پوشان عربستانی خود عرصه را از همان ابتدای بازی بر بهترین تیم حال حاضر فوتبال ایران تنگ کرد و تا دقیقه 72 با 2 گل پیش افتاد. با توجه به اینکه سرخ پوشان ایرانی به عنوان میزبان در ورزشگاه سلطان قابوس عمان به مصاف الاهلی رفته بودند، در صورتی که با همین نتیجه به رختکن می رفتند باید از همین حالا خودشان را برای وداعی تلخ با لیگ قهرمانان آماده می کردند.

اندیشه های ناب پروفسور کروات و تعویض های کارساز او به داد پرسپولیس رسید. برانکو در بهترین زمان و در فاصله سه دقیقه گادوین منشا، کمال کامیابی نیا و بشار رسن را به جای مثلث محبوب خود، مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان به زمین فرستاد تا باردیگر هنر مربی گری اش را به هواداران ارتش سرخ آسیا نشان دهد.

ویژه خانم خزاعلی//منشا و رسن  چشم بازار خریدهای بنجل فوتبال ایران را کور کردند

از طرفی عملکرد فوق العاده بشار رسن و گادوین منشا 2 بازیکن عراقی و سنگالی پرسپولیس هم ثابت کرد تیم های ایرانی می توانند با هزینه ای معقول پای خارجی های با کیفیت را به کشورمان بازکنند.

بشار عراقی در نخستین بازی رسمی اش برای پرسپولیس ظرافت های یک هافبک طراح را نشان داد و با میدانداری جریان بازی در 20 دقیقه پایانی، عملکرد هافبک های خسته الاهلی را تا حد زیادی تحت تاثیر حرکات خود قرار داد. این بازیکن 20 ساله درصورتی که درگیر حاشیه های خاص عراقی ها پس از ورود به فوتبال ایران نشود، بدون شک آینده بسیار روشنی در پرسپولیس پیش رو دارد.

گادوین منشا هم که با نمایش های جذابش در تیم پیکان، نظر سرمربی پرسپولیس را برای حضور در این تیم جلب کرد، او پس از حواشی هفته های اخیر سرانجام موفق شد با ضربه ای استادانه نخستین گلش را برای سرخ پوشان پایتخت به ثمر برساند. جالب اینحاست مهاجم نیجریه ای بهترین گزینه را هم برای شادی پس از گل انتخاب و با درآغوش کشیدن مهدی طارمی ثابت کرد حرف و حدیث نسبت به اختلافش با او شایعه ای بیش نبوده است.

بازیکنانی مانند منشا، بشاررسن، علی حمام، لوسیانو پریرا، ربیع عطایا، سرور جپاروف، آگوستو سزار با عملکرد خوبشان ثابت کردند اگر تیم های ایرانی بخواهند می توانند از بازار بازیکنان خارجی، نفرات با کیفیتی جذب کنند و حتی در صورتی که به آن ها بدهکار شوند هم دست کم استفاده بهینه ای از بازیکنان خارجی برده باشند.

انتهای پیام/

تحول عظیم در روند جذب بازیکنان خارجی از سوی تیم های ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۰۰:۱۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
منشا دوگل برا پرسپولیس زده.در مورد بشار هم زود قضاوت نکنید.مهم اینه خوب بازی کردنش تداوم داشته باشه.انشاالله
آخرین اخبار