سوءاستفاده داعشی‌ها از شکاف‌های امنیتی موجود در اوکراین برای نفوذ به کشورهای اروپایی

پس از لغو روادید کشورهای اروپایی برای شهروندان اوکراینی، بسیاری از عناصر تروریستی از شکاف‌های امنیتی موجود در این کشور سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از الیوم السابع، بررسی های جدید به عمل آمده نشان می دهد تروریست های داعش از شکاف های امنیتی موجود در اوکراین برای نفوذ به کشورهای اروپایی استفاده می کنند.

کارشناسان معتقدند بیش از 500 نفر از عناصر گروه های تروریستی هم اکنون در اوکراین مخفی شده‌اند و به دنبال شرایطی هستند تا از شرایط حاکم برای ورود به کشورهای اروپایی استفاده کنند.  

اتحادیه اروپا در آغاز ماه جاری با اوکراین بر سر لغو روادید به توافق رسید و به موجب آن شهروندان این کشور می توانند بدون گذرنامه به سایر کشورهای اروپایی سفر کنند.

مقامات اوکراین در پاسپورت های قدیمی تغییراتی دادند و گفتند با استفاده از گذرنامه بیومتریک، دیگر امکان سوء استفاده وجود ندارد.

گذرنامه بیومتریک یا گذرنامه زیست سنجی، ترکیبی از داده های سنتی است که روی کاغذ ثبت می شود و داده های دیجیتالی مانند اثر انگشت، رنگ و طرح اسکن قرنیه و یک نسخه دیجیتال از تصویر دارنده گذرنامه درون یک ریز تراشه کار گذاشته شده است.

انتهای پیام/ 

 

رفتن داعشی‌ها به اروپا از طریق اوکراین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار