نقش پررنگ مساجد درشکل گیری فرهنگ و هویت ایلام

مشاور استاندار ایلام در امور روحانیت مسجد را فراتر از یک مکان که نهادی معنوی با اثر پایدار اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: وجود مسجد به عنوان بنا ونهاد محوری بیشترین تاثیر را در شکلگیری فرهنگ و هویت ایلام داشته ودارد.

نقش پررنگ مساجد درشکل گیری فرهنگ و هویت ایلام

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،حجت الاسلام محمد محمدیان اعلام کرد: عموم شهرها و روستاهایاستان ایلام در سایه سار مساجد و دیگر مکان های متبرکه شکل گرفته است.

حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: دراستان ایلام مسجد نه فقط محل برگزاری ایین های مذهبی که درواقع مکانی برای متبرک شدن بسیاری از واقعه های زندگی فردی و جمعی اهالی استان است.

وی افزود: مسجد به عنوان مقدس ترین مکان مذهبی در اسلام بشمار می رود و بهترین برنامه های دینی و معنوی و اجتماعی و فرهنگی از آن نشات می گیرد.

حجت الاسلام محمدیان به کارکردهای مختلف مسجد در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: از زمان پیامبر اکرم (ص) که سنگ بنای مسجد در اسلام بنا شد، این مکان مقدس هم به محلی برای طاعت و عبادت و هم به مکانی برای رسیدگی به امور مردم معرفی شده است.

وی تاکید کرد: در زمان طاغوت مسجد کانون مهم مبارزه با ظلم و فساد بوده و در زمان جنگ مهمترین تدارکات و ثبت نام بسیجیان برای جبهه همین مسجد محله بوده است.

حجت الاسلام محمدیان گفت: مسجد به عنوان رکنی مهم محل تجمع عزت آفرین مسلمانان بوده و نماد عینی دین اسلام بشمار می رود.

وی افزود: وقتی مسجد به عنوان خانه خدا معرفی می شود نشان از شان و جایگاه این پایگاه معنوی در بین مسلمانان دارد.

حجت الاسلام به حفظ جایگاه معنوی و عزت آفرین مسجد در جامعه اشاره کرد و گفت: باید مساجد را به عنوان یک پایگاه مهم و اساسی در دین مبین اسلام حفظ کنیم.

انتهای پیام/اس

نقش پررنگ مساجد در شکل گیری فرهنگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.