با حضور قائم مقام وزیر بهداشت،

جشنواره عمران سلامت در زاهدان برگزار شد

با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان آموزش پزشکی، جشنواره عمران سلامت در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، پیش از ظهر امروز جشنواره عمران سلامت، در راستای معرفی دستاوردهای دولت یازدهم در بخش عمرانی و بزرگترین رخدادهای زیرساختی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با حضور قائم مقام وزیر بهداشت و مسئولان استانی در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان آموزش پزشکی در این مراسم از وجود 140 هزار پزشک فعال در سطح کشور خبر داد و گفت: در دولت یازدهم 24 هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت حوزه بهداشت و درمان در سطح کشور اضافه و 45 هزار تخت بیمارستانی نیز مرمت و بازسازی شده است.

سید محمدهادی ایازی به تشریح خدمات دولت یازدهم در کشور خبر داد و افزود: 6 هزار مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت طی چند سال گذشته در کشور راه‌اندازی شده است.

وی گفت: آمار مبتلایان به بیماری‌های ژنتیکی مانند تالاسمی و هموفیلی در سیستان و بلوچستان بسیار بالا است و می‌طلبد علمای تشیع و تسنن بیش از پیش در زمینه آگاهی بخشی به مردم برای انجام آزمایشات دوره بارداری و کاهش مسائل بعد از تولد کودکان با دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، همکاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این جشنواره اظهار کرد: طرح تحول سلامت وسیع‌ترین خدمت اجتماعی کشور بود و این برنامه و تحول اجرا نمی‌شد مگر اینکه سلامت در اولویت قرار بگیرد.

محمودرضا میری افزود: اجرای برنامه طرح تحول سلامت در تاریخ ثبت شده است و با اجرای آن ما به دنیا نشان دادیم که می توانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: تکمیل چرخه درمان سرطان در عمر ۳۰ ساله دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یک ایده ال برای ما مطرح بوده یعنی ما منابع انسانی را داشتیم ولی نمی‌توانستیم خدمات دهیم ولی به برکت اجرای طرح تحول سلامت خیلی از کمبودها ی پزشکی استان ما برطرف شد.

این مسؤول بیان کرد:کاهش پرداخت از جیب مردم ۳درصد شهری و ۶ درصد روستایی و همچنین نیز کمبود پزشک در مراکز روستایی و روستاهای فاقد پزشک بودن از ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد و دندانپزشکی به ۵۰ درصد از جمله خدمات بسیار خوب با اجرای طرح تحول سلامت است.

انتهای پیام/ع

جشنواره عمران سلامت درزاهدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار