در دوره شورای چهارم شهر مشهد،

۲۵۸۰ میلیارد تومان برای ساخت خطوط قطار شهری مشهد هزینه شد

معاون شهردار مشهد از اختصاص ۲۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خطوط قطار شهری مشهد مقدس در دوره شورای چهارم خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛محمدرضا مزجی معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: از سال ۸۴ تاکنون مجموعاً ۳۸۱۳ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده که از این رقم ۱۲۵۵ میلیارد تومان مربوط به دوره سوم شورای شهر مشهد مقدس و ماقبل آن و ۲۵۵۸ میلیارد تومان مربوط به شورای چهارم بوده است.

مزجی افزود: با انتشار ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت خطوط قطارشهری مشهد، ۶۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض از دولت جذب کردیم که این رقم با محاسبه سود اوراق به ۱۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

مزجی از صرف ۲۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خطوط قطار شهری مشهد در دوره فعلی مدیریت شهری خبر داد و گفت: از این مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، ۵۰۰ میلیارد تومان آورده شهرداری مشهد، ۲۸۰ میلیارد تومان مشارکت دولت و ۳۰۰ میلیارد تومان هم تسهیلات صندوق ذخیره ارزی بوده، البته سقف تسهیلات صندوق برای قطار شهری تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

معاون اقتصادی شهردار مشهد ادامه داد: در سال‌های ۹۳ و ۹۴ با تأمین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ۱۰۰ دستگاه واگن برای خط ۲ قطارشهری مشهد وارد کشور شد که هم اکنون در شرکت واگن‌سازی تهران درحال مونتاژ است.

مزجی با بیان اینکه تا پایان سال جاری مبلغ ۲۷۵ میلیارد تومان بدهی مربوط به اوراق مشارکت باید تسویه شود، گفت: در صورت پرداخت برگه‌های سود اوراق مشارکت در موعد مقرر، برای تسویه تمامی بدهی‌های مربوط به اوراق مشارکت، باید ۱۲۸۵ میلیارد تومان پرداختی انجام شود که در صورت پرداخت نشدن سود علی‌الحساب کوپن‌ها، این رقم بالغ بر ۱۴۴۸ میلیارد تومان خواهد شد که سهم دولت، معادل تعهدی که در اوراق داده است به آن اضافه می‌شود.

انتهای پیام/پ

در دوره شورای چهارم شهر مشهد چه گذشت؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.