وزیر امور خارجه پاکستان: آمریکا نباید اسلام آباد را به خاطر شکست‌هایش در افغانستان «مقصر» بداند

«خواجه محمد آصف»، وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد آمریکا نباید پاکستان را «مقصر» شکست‌های خود در افغانستان بداند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛ «خواجه محمد آصف»، وزیر امور خارجه پاکستان در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: آمریکا نباید پاکستان را به خاطر شکست‌های خود در افغانستان مقصر معرفی کند. تعهد ما به مبارزه با تروریسم بی همتا و محکم است.

وی ادامه داد: کمک‌های پاکستان، فداکاری و نقش ما به عنوان یک کشور ائتلافی نادیده گرفته شده است.

وزیر خارجه پاکستان در حالی چنین اظهار نظری کرده است که روز دوشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی از افغانستان خارج نمی‌شوند. رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه، کمپین نظامی 16 ساله کشورش در افغانستان را با پیشنهاد "افزایش حضور نظامی" تمدید کرد و همزمان به سایر کشور‌های منطقه برای کمک به برقراری امنیت در افغانستان فشار وارد کرد.

وی همچنین در توضیح استراتژی آمریکا در قبال پاکستان گفت: پاکستان به سازمان‌هایی پناه داده که هر روز تلاش می‌کنند مردم ما را بکشند. ما به پاکستان میلیارد‌ها دلار پرداخت کرده‌ایم، ولی آن‌ها به تروریست‌هایی پناه داده‌اند که ما با آن‌ها می‌جنگیم. این وضع باید تغییر کند و این تغییر فورا انجام خواهد شد. هیچ همکاری‌ای نمی‌تواند در مورد کشوری که به شبه نظامیان و تروریست‌هایی که نظامیان و مقامات آمریکایی را هدف قرار می‌دهند، دوام بیاورد. زمان آن فرا رسیده که پاکستان تعهدش به تمدن، نظم و صلح ثابت کند.

«رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اظهار داشت پاکستان باید اقدامات بیشتری برای مبارزه با شبه نظامیان انجام دهد. وی گفت: حمایت ما از پاکستان مشروط به تغییر سیاست‌های اسلام آباد در پناه دادن به گروه‌های تروریستی است.


انتهای پیام/

 

انتقاد پاکستان از اظهارات ترامپ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار