معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم :

برگزاری فعالیت‌های فرهنگی هنری در ۱۰ کانون و ۲۰ پایگاه تخصصی

حمزه‌ای گفت:فعالیت‌های فرهنگی هنری درمدارس و در ۱۰ کانون و ۲۰ پایگاه تخصصی در دو شیفت اداره می‌شوند،

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ناصر حمزه‌ای ،معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم گفت: با اشاره به برنامه‌ها و معرفی رشته‌های ورزشی تابستانه در 70 پایگاه ورزشی، فعالیت‌های ورزشی برنامه‌ریزی‌شده در پایگاه‌های ورزشی سطح استان شامل فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، شنا، دومیدانی، کوهنوردی، بازی‌های محله‌ای و ورزش همگانی که برای اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان قمی به همت اداره تربیت‌بدنی این سازمان حدود ۷۰ پایگاه ورزشی تابستانه در رشته‌های مختلف، تدارک دیده‌شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های قرآن و عترت در 14 پایگاه گفت: این کلاس‌ها در مدارس قرآن کریم شامل روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، تفسیر و مفاهیم، آشنایی با سیره اهل‌بیت(ع) و تاریخ اسلام با قوت برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم بابیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی هنری در 10 کانون و 20 پایگاه تخصصی در دو شیفت اداره می‌شوند، افزود: برنامه‌های فرهنگی و هنری در مدارس و کانون‌های فرهنگی و تربیتی محله در رشته‌های مختلفی چون نمایشنامه‌نویسی، شعر، داستان‌نویسی، خوشنویسی، طراحی، نقاشی، گرافیک، تئاتر، سرود و عروسک‌سازی و امداد و نجات انجام می‌شود.

حمزه‌ای عنوان کرد: با اشاره به اجرای برنامه علمی - پژوهشی در 4 مرکز پژوهش سرای دانش‌آموزی استان، این برنامه‌ها با موضوع پژوهش‌های دانش‌آموزی، المپیادهای علمی، جشنواره‌های خوارزمی و روبوکاپ در زمینه‌های مقاله‌نویسی، روزنامه‌نگاری، ربوکاپ، نجوم و ستاره‌شناسی اجرا می‌شود.

وی برنامه‌های توانمندسازی دانش آموزان که به‌منظور گسترش آداب و مهارت‌های زندگی، افزایش سطح سلامت و بهداشت و تربیت اقتصادی، فرهنگ کار، بهره‌وری و تولید و مصرف و غیره انجام می‌شود را یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های آموزشی دانش آموزان به‌منظور رسیدن به زندگی بهتر در نظر گرفته‌شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: با اشاره به برگزاری اردوها در ایام تابستان برای دانش آموزان ، اردوهای زیارتی، اردوهای یک‌روزه و چندروزه، درون استانی و برون‌استانی و اردوهای راهیان نور و غیره نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در ایام تابستان برگزار خواهد شد.

 حمزه‌ای خاطرنشان کرد: بیش از 60 پایگاه آموزشی و تقویتی دروس تخصصی به همراه دوره‌های مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف هنری و کارورزی در هنرستان‌های سطح استان، همچنین کلاس‌های عمران و سازندگی همچنین بهره‌مندی و نقش‌آفرینی در فضای مجازی و برنامه‌های معرفتی و سایر برنامه‌ها نیز در مراکز تابستانه به‌طور فعال اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ح

تدارک ۷۰ پایگاه ورزشی تابستانه ویژه اوقات فراغت دانش آموزان قمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار