مرکل: در صورت وقوع جنگ میان آمریکا و کره شمالی، برلین لزوما طرف واشنگتن را نخواهد گرفت

صدراعظم آلمان گفت در صورت بروز درگیری نظامی میان آمریکا و کره شمالی، کشورش لزوما از واشنگتن حمایت نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – گفت در صورتی که رویارویی نظامی میان کره شمالی و آمریکا صورت بگیرد، برلین لزوما طرف آمریکا را نخواهد گرفت.

وی تاکید کرد روش نظامی را برای حل و فصل بحران کره شمالی ممکن نمی‌بیند و آن را به مطلقا اشتباه می‌داند. وی افزود جامعه بین‌المللی نباید به گزینه‌های نظامی متوسل شوند.

وی گفت برای از میان برداشتن این بحران، باید اقدامات دیگری انجام شود.

پس از رد و بدل شدن اظهارات شدیدالحن میان مقامات کره شمالی و آمریکا، تنش‌ها در شبه جزیره کره افزایش یافت. کره شمالی هشدار داد به جزیره آمریکایی گوام – محلی که چند پایگاه نظامی آمریکا در آن قرار دارد -- حمله خواهد کرد. این در حالی است که آمریکا و کره جنوبی نیز مانورهای نظامی جدیدی را آغاز کرده اند.

نزدیک به 17 هزار و پانصد پرسنل نظامی آمریکایی و نیز نزدیک به 50 هزار نیروی نظامی کره جنوبی در این مانور 10 روزه مشترک میان دو کشور که هم اکنون در حال اجرا است، شرکت دارند. کره شمالی برگزاری این مانورها را «رفتاری بی‌پروا» خوانده است که «شرایط را به مرحله غیر قابل کنترل جنگ هسته‌ای» خواهد کشاند.

روز سه شنبه، اسپوتنیک با کاردار کره شمالی در روسیه گفتگو کرد. وی گفت کره شمالی این مانورهای نظامی را از نزدیک دنبال می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه حرکت تحریک‌آمیز، آماده است تا حمله‌ای پیش‌گیرانه ترتیب دهد.

انتهای پیام/

 

عدم حمایت آلمان از آمریکا در صورت وقوع جنگ میان واشنگتن و پیونگ یانگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار