هشدار کمیته مقابله با نژادپرستی سازمان ملل به آمریکا

کمیته مقابله با نژادپرستی سازمان ملل متحد درباره وضع نژادپرستی در آمریکا رسما هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،کمیته مقابله با نژادپرستی سازمان ملل متحد در اقدامی نادر درباره وضع نژادپرستی در آمریکا و احتمال وقوع درگیری‌های داخلی در این کشور رسما هشدار داد. 
 
 «­کمیته سازمان ملل متحد برای از بین بردن تبعیض نژادی»، با اشاره به افزایش اعتراض‌های ضدنژادپرستی در آمریکا بر لزوم انجام اقدام‌های فوری برای مقابله با این پدیده تاکید کرد. 
 
این کمیته به طور مشخص به ناآرامی‌های شارلوتسویل در ایالت ویرجینیای آمریکا که با کشته شدن یک زن همراه بود، اشاره داشت. 
 
در تارنمای دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد که کمیته مقابله با نژادپرستی بخشی از آن است گفته شد این هشدار برای پیشگیری از تبدیل شدن بحران کنونی به درگیری‌های داخلی یا پیشگیری از درگیری‌ها در محلی که قبلاً در آن شاهد چنین رخدادهایی بودیم، صادر شده است. 
 
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه در واکنش به درگیری‌های شارلوتسویل هر دو طرف را مقصر خواند، به طور گسترده ای مورد انتقاد قرار گرفت. 
 
کمیته مقابله با نژادپرستی سازمان ملل بدون اشاره به نام ترامپ از واشنگتن خواست که سیاستمداران عالی رتبه و مقامات آمریکایی به وضوح و بدون هیچ قید و شرطی از هرگونه سخنرانی با مضامین تنفر نژادپرستانه اجتناب و آن را محکوم کنند. 
 
 
انتهای پیام/
 

کمیته مقابله با نژادپرستی سازمان ملل به آمریکا هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار