نیویورک تایمز: کره شمالی در عمل به توانایی تهدید آمریکا دست یافته است

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در مطلبی تایید کرد پیونگ یانگ به توانایی تهدید واشنگتن دست یافته است.

نیویورک تایمز: کره شمالی در عمل به توانایی تهدید آمریکا دست یافته استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که کره شمالی در عمل، به توانمندی تهدید آمریکا دست یافته است و این هدف را به درستی دنبال می‌کند و انتظار می‌رود سال آینده نخستین آزمایش جدی خود را انجام دهد.

بر این اساس، با توجه به تلاش‌های پیوسته کره شمالی برای ساخت موشک‌های بالستیک قاره پیما، این موضوع مطرح است که آیا این کشور می تواند در عمل امنیت آمریکا را به چالش بکشد؟

این مطلب می‌افزاید: کره شمالی به سرعت در مسیر هدفی که چند دهه به دنبال آن بوده است، حرکت می کند: دست یابی به توانمندی هدف قرار دادن یکی از شهرهای بزرگ آمریکا با یک سلاح هسته ای! در واقع هدف قرار دادن آمریکا یک خودکشی است. اما دست یابی به این توانمندی می تواند به کره شمالی برای مهارکردن حمله احتمالی به این کشور و افزایش گسترده نفوذ جهانی‌اش کمک کند. آژانس های اطلاعاتی آمریکایی برآورد کرده‌اند کره شمالی می‌تواند تا سال آینده به این هدف بزرگ دست پیدا کند و حتی برخی از کارشناسان معتقدند این کشور اکنون نیز این توانمندی را دارد. اما پرتاب یک کلاهک هسته ای به مسافت بسیار دور در آن سوی جهان بسیار دشوار بوده و ممکن است برخی از چالش ها در این مسیر باقی مانده باشد.

انتهای پیام/

پیونگ یانگ به تهدیدی بالفعل برای آمریکا تبدیل شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار