ولایتی در مراسم روز پزشک مطرح کرد؛

هدف غرب صاحب شدن تاریخچه علمی دانشمندان ایرانی است/ کتاب قانون منبع معتبر پزشکی در دنیا

رئیس هیئت امنای دانشگاه ازاد گفت: غربی ها سعی دارند علم تمدن دانشمندان ایران زمین را صاحب شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تجلیل از پزشکان در بیمارستان میلاد اظهار کرد: ابوعلی سینا بزرگترین دانشمند اسلام و جهان است و تنها کتاب قانون او در مدت ۶۰۰ سال در اروپا و آسیا شرقی  تدریس می شد .

وی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد کتاب قانون معتبر است و موضوع آناتومی در کتاب قانون به درستی آورده شده است .

ولایتی افزود: هرکس قانون را بخواند به همه علم کتاب های پزشکی دسترسی دارد و قطب الدین شیرازی که شاگرد شیخ طوسی است شرحی بر قانون را در مدت ۱۹ سال می نویسد .

ولایتی ادامه داد: شخصی به نام دمشقی شرحی بر کتاب قانون می نویسد که بعد از ۳۰۰ سال یک دانشمند اسپانیایی متوجه درستی این کتاب می شود.

وی با بیان اینکه امام راحل می فرمودند بعد از معصومین کسی مثل ابو علی سینا وجود ندارد هرچند که ایراداتی بر او وارد است، افزود: در کتاب شفا مطالب بسیار درخشانی از او  بر جای مانده و به طور کلی شیخ الرئیس در هر قلمرویی که قدم گذاشته بهترین مطالب علمی را بیان کرده است.

ولایتی عنوان کرد: اصل بیمارستان سازی و بیمار داری از ایران شروع شده و بهترین آن بیمارستان جندی شاپور در هزار و ۷۰۰ سال پیش بوده است.

وی ادامه داد: دیگران تلاش دارند که بگویند که اصل علم در یونان بوده است و ایرانیان آن را ترجمه کرده و نگهداشته اند و بعد به ما تحویل دادند در صورتی که یونانی ها یک کتاب دارویی دارند درحالی که بهترین مطالب علم دارو سازی در یک فصل از کتاب قانون ذکر شده است.

ولایتی اظهار کرد: ایرانیان ۹۰۰ قلم دارو بیشتر از سایر کشورها از جمله یونان دارا بودند و در شهر سوخته در چندین سال قبل از یونانی ها جراحی مغز داشتند.

وی تاکید کرد: دانشجویان پزشکی زبان های عربی، پهلوی و سانسکریت باید می دانستند وانتقال پزشکی از دانشگاه جندی شاپور بود .

وی گفت: غربی ها می گویند که مردم شرقی عقل شان نمی رسد و ماباید آنها را تربیت و آگاه کنیم که  همین الان ترامپ هم که از نوادگان آنها هستند برای اینکه بر ما مسلط شوند همین حرف ها را می زنند.

ولایتی یاد آور شد: ما برای اینکه بتوانیم بر پای خود بایستیم باید به خود اعتماد داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار