سران قوا برای رفع مشکلات کشور با زبان تفاهم و همدلی گفت و گو کنند

وزیر دادگستری روابط بین قوای جمهوری اسلامی را مطلوب دانست و گفت:سران قوا برای افزایش اشتغال و رفع مشکلات کنونی جامعه با زبان تفاهم و همدلی گفت و گو کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،سیدعلیرضا آوایی چهارشنبه شب درحاشیه نشست با فعالان اقتصادی سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: باید برای رفع مشکلات کشور مسوولان جمهوری اسلامی وحدت داشته باشند و با این رویکرد می‌توان جامعه‌ای معنوی را در ایران اسلامی به ارمغان آورد.

وی اظهارداشت: روابط قوا نظام جمهوری اسلامی اکنون برای رفع مشکلات کشور مطلوب است و انتظار داریم در چهار سال آینده این روند بیش از پیش بهتر شود.

وی ادامه داد: تعزیرات حکومتی برای توسعه اقتصادی در کشور از ظرفیت بسیار مطلوبی برخوردار است و در دولت دوازدهم از این نهاد برای توسعه اقتصادی بهره بیشتری می‌گیریم.

آوایی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اساسی رهبر انقلاب و رئیس جمهوری اجرای دقیق حقوق شهروندی در کشور است و من هم به اجرای این برنامه در ایران اسلامی تاکید زیادی دارم و امیدواریم با درایت مسوولان جامعه این امر مهم نهادینه شود.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی شایسته بهرمندی از بهترین خدمات هستند و اجرای حقوق شهروندی در کشور مطابق با قانون اساسی است.
وی گفت:دولت مهم‌ترین دغدغه اش رفع موانع تولید اقتصادی در کشور است و عزمی راسخی در بین مسوولان جامعه برای تحقق این امر در کشور وجود دارد.

برای رونق کسب و کار در کشور راهی جز ریشه کنی فساد اقتصادی وجود ندارد

وی با تاکید بر این که باید زبان مشترک بین مسوولان و فعالان اقتصادی برای افزایش اشتغال در به وجود آید، گفت:همچنین برای رونق کسب و کار در کشور راهی جز ریشه کنی فساد اقتصادی وجود ندارد.

وی افزود: برای رفع مشکلات کشور همه مسوولان نظام جمهوری اسلامیباید پای کار بیایند و مسوولان دستگاه‌های اجرایی برای افزایش رونق و آبادانی سرمایه گذاران را درک کنند.

وی اظهارداشت: برای افزایش اشتغال و آبادانی در کشور علاوه بر هماهنگی و همدلی کابینه دولت دوازدهم بلکه سایر قوا هم باید همقسم با این دولت باشند.

وی با بیان این که گروه اقتصادی دولت با همدلی و هماهنگی برای افزایش اشتغال و رونق وآبادانی روز افزون کشور تعجیل دارند، یادآور شد: بحث اشتغال آفرینی و توجه به تولید که از خواسته‌های رهبر انقلاب است اکنون به عنوان باور در بین مسوولان نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: بعضی از مسوولان جامعه رویکرد ضد تولید دارند و سرمایه گذار با این شرایط حاضر به سرمایه گذاری در کشور نیست.

وی اضافه کرد: در دولت یازدهم بعضی از موانع رونق تولید برداشته شده است، اما موانع قابل توجهی برای رسیدن به شرایط مطلوب و آرمانی برای شکوفایی اقتصاد کشور وجود دارد که دولت دوازدهم درصدد رفع این چالشهاست.

آوایی با اشاره به این که بعضی از مسوولان تاکنون معنی کارآفرینی و توجه به این امر را درک نکرده اند، تصریح کرد: باید مسوولان ارشد نظام برای رفع مشکلات کشور با فعالان اقتصادی ارتباط خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: در استان سمنان، استاندار و گروه کاریشان توجه ویژه‌ای به امر تولید و سرمایه گذاری دارند و باید این رویکرد برای چهار سال آینده هم ادامه یابد.

در این نشست محمدرضا خباز استاندار، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر وسرخه در مجلس شورای اسلامی و چند تن از مدیران استان حضور داشتند.

علیرضا آوایی وزیر دادگستری به منظور بهره برداری چهار طرح عمرانی و آموزشی شهرستان سرخه با صرف ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار عصر امروز به استان سمنان سفر کرده است.

۴۸۶ طرح عمرانی، اقتصادی و تسهیلاتی با اعتبار ۳۰۳ میلیارد تومان با ایجاد ۷۵۴ شغل در هفته دولت ۹۶ در این استان افتتاح می‌شود.

در دولت تدبیر و امید در استان سمنان ۸۷ طرح با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح‌های مختلف با بخش خصوصی منعقد شد.

در استان سمنان بیش از هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم ۳۸ درصدی در اشتغال این استان دارد، سال ۹۵ از استان سمنان بیش از ۳۲۳ هزار تن کالا با ارزآوری ۱۴۳ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۸۱۶ دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال ۹۴ حدود ۱۷ درصد افزایش داشت.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.