معاون قوه قضائیه:

قوانین کافی برای برخورد با جرایم فضای مجازی نداریم

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: قوانین کافی برای برخورد با جرایم فضای مجازی نداریم و این محیط به بیماری حقوقی و اجتماعی تبدیل شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی، روز چهارشنبه در بازدید از کارگاه ملی طراحی گرافیک و کارتون حقوقی درمشهد افزود: کار قانون ایجاد امنیت برای جامعه است و اگر قانون از یک فضای اجتماعی عقب بیفتد یعنی سیستم ایمنی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: قانونگذاران باید به سرعت این عقب افتادگی را با وضع قوانین دقیق و روشن جبران کرده و مرزها را در این زمینه روشن کنند و از طریق رسانه ها نیز به مردم اطلاع رسانی نمایند.

وی گفت: در این ارتباط ابتدا باید آگاهی بخشی، قانونگذاری و هشدار دهی انجام شود و سپس به فکر برخورد با تخلفات باشیم.

معاون قوه قضائیه افزود: نمی توان به ازای تک تک فضاهای مجازی نیرو برای نظارت گذاشت لذا کاری که باید اتفاق بیفتد همکاری مردم به عنوان چشمان بیدار مسئولان و دادستانی در رصد و گزارش تخلفات فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه دستگاههای دولتی بدون همراهی مردم نمی توانند در این زمینه موفق شوند اظهار کرد: رسانه ها می توانند با یادآوری مسئولیت اجتماعی آحاد مردم، آنان را برای مشارکت در زمینه نظارت بر فضای مجازی فعال کنند.

وی گفت: هر هفته صدها کانال تلگرامی به دستور دادستانی یا کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در فضای مجازی فیلتر می شود.

حجت الاسلام صادقی حضور قوه قضائیه در شبکه های اجتماعی را کم رنگ عنوان کرد و افزود: ما هم اکنون در فضای مجازی کانالهایی داریم که برنامه های پخش شده در صدا و سیما را در آن اشتراک گذاری می کنیم.

وی اظهار کرد: برخی از این محصولات از پرمخاطب ترین تیزرهای فضای مجازی انتخاب شده اما به دلیل حجم انبوه اطلاعاتی که در فضای مجازی وجود دارد این اقدامها مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی همچنین در تشریح فعالیت‌های فرهنگی این قوه گفت: بخشی از این فعالیتها برای درون دستگاه قضایی و کارکنان آن است که برای ارتقای فرهنگ دینی، قرآنی، سازمانی، بهبود رفتاری کارکنان و سرلوحه قرار گرفتن تکریم ارباب رجوع می باشد.

وی افزود: بخش دیگر این برنامه ها مربوط به ارتقای فرهنگ صلح و سازش در جامعه است که با هدف کاهش اختلافات میان مردم و کاهش وقوع جرم صورت می گیرد.

وی آگاه کردن مردم در زمینه مسائل مربوط به ثبت اسناد و معاملات را از جمله برنامه های فرهنگی و عمومی قوه قضائیه عنوان کرد.

معاون اداره کل فرهنگی، حقوقی، قضایی و جامعه معاونت فرهنگی قوه قضائیه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری این کارگاه پنج روزه که زیر نظر استادانی از قبیل بهمن عبدی، کوروش پارسانژاد، حسن موسی زاده و ‌محمدرضا دوست محمدی برپا شد، ایجاد ارتباط بین هنر و فعالیتهای قوه قضائیه است.

اکبر تهرانی افزود: امیدواریم بتوانیم در آینده کارگاههای هنری دیگری با دیگر بخشهای قوه قضائیه و همکاری نهادهای مختلف برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: این کارگاه با همکاری سازمان زیبا سازی شهرداری تهران برگزار شده و آثار خلق شده در آن در قالب بیلبردهای شهری و طرح‌های گرافیکی در مترو تهران استفاده خواهد شد.

نخستین کارگاه ملی طراحی گرافیک و کارتون فرهنگی، حقوقی و قضایی که با حضور 90 گرافیست از سراسر کشور از 28 مرداد در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/پ

برگزاری نخستین کارگاه ملی طراحی گرافیک و کارتون فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.