رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان:

برگزاری رویداد ایده‌پردازی وکارآفرینی"ایدوکا"شهریورماه جاری درخرم آباد

نخستین رویداد ایده‌پردازی و کارآفرینی "ایدوکا" به منظور نهادینه کردن فرهنگ ایجاد کسب‌وکار شهریورماه جاری در خرم آباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  نخستین رویداد ایده‌پردازی و کارآفرینی "ایدوکا" به منظور نهادینه کردن فرهنگ ایجاد کسب‌وکار از طریق ایده و کارآفرینی با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه موجود و همچنین مطالبه جامعۀ دانش‌آموزی و دانشگاهی به همت بنیاد نخبگان لرستان برگزار می‌شود.

امیری، رئیس بنیاد نخبگان لرستان گفت: نظر به ایجاد ساز و کار لازم جهت تطابق آموزش‌های مهارتی جامعۀ دانشگاهی (دانشجویان و فارغ‌التحصیلان) با نظام نوآوری، آشنایی با ادبیات کسب‌وکار و فراهم کردن بستر لازم برای شناسایی ظرفیت‌های فکری، اولین رویداد ایده‌پردازی و کارآفرینی "ایدوکا" در لرستان برگزار می‌شود.

امیری با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ نوآوری و تقویت خودباوری در بین جامعه دانشگاهی افزود: شناسایی، تشویق و معرفی شایستگی‌ها و توانمندی‌های ایده‌پردازان در استان و حفظ مالکیت معنوی آنان از دیگر اهداف این رویداد است.

وی ادامه داد: توسعه فرهنگ کارآفرینی با تأکید بر اقتصاد دانش‌بنیان و دوری از اقتصاد نفتی و همچنین برنامه‌ریزی برای داشتن استانی پویا که متکی بر داشته‌های خود باشد با تکیه بر نیروی‌انسانی متخصص و متعهد از ملزومات امروز استان لرستان است.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان یادآور شد: "ایدوکا" می‌تواند جریان‌ساز کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها و زمینه‌ساز برگزاری رویداد‌های استارتاپ‌ویکند بر مبنای استفاده بهینه از ظرفیت‌های طبیعی باشد.

وی در ادامه گفت: "ایدوکا" نام اختصاری رویداد‌های ایده‌پردازی و کارآفرینی لرستان است که توسط بنیاد نخبگان لرستان به‌طور مستمر و در زمینه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

گفتنی است، اولین رویداد ایده‌پردازی و کارآفرینی "ایدوکا" با همکاری ستاد توسعۀ فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و دانشگاه‌های استان لرستان، هفتم شهریورماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام /د

ایده‌پردازی وکارآفرینی"ایدوکا" در خرم آباد برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.