طرح جمع آوری انشعابهای غیرمجاز آب در بویراحمد

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد گفت: طرح پیمایش خانه به خانه برای جمع آوری انشعابهای غیره مجاز آب در منطقه جوزار بویراحمد اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  خشنودی گفت: پس از بررسی انشعاب 500 خانوار در روستای امیر آباد، محمد آباد، جوزار مرکزی، سیلارستان، بهارستان و روستای تنگ سوخته مشخص شد که 420 خانوار مشترک آب و فاضلاب هستند و بقیه به صورت غیر مجاز از آب آشامیدنی استفاده میکنند.

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد افزود: 50 هکتار از باغها و مزارع صیفی جات در این روستاها نیز با نصب انشعاب غیره مجاز و غیره استاندارد از شبکه توزیع آبیاری می شوند.

وی با بیان اینکه آب آشامیدنی این شش روستا از طریق پمپاژ چاه عمیق(مجتمع آبرسانی جوزار)تامین می شود ادامه داد: دبی آب و مقدار آب تولیدی از این چاه که به صورت شبانه روز فعال است قدرت تامین هزار مشترک را دارد و این در حالی است که برخی از روستاها به دلیل کمبود آب سهیمه بندی و یک روز در میان نوبتی شده و آبرسانی می شوند.

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه 70 درصد آب تولیدی در این منطقه صرف آبیاری باغها و مزارع کشاورزی می شودو 30 درصد آن آب آشامیدنی مردم را تامین می کند اضافه کرد:از ابتدای امسال تاکنون بیش از 4 هزار انشعاب غیره مجاز در روستاهای شهرستان بویراحمد شناسایی،و بیش از 2هزار انشعاب به دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف شهرستان معرفی شده و بقیه نیز در دست پیگری است.

خشنودی مقدار هد روی آب ناشی از انشعابات غیره مجاز در روستاهای شهرستان بویراحمد را 70 درصد اعلام کرد و گفت : در صورت جمع آوری انشعابات غیره مجاز در روستاهای این شهرستان بیش از 7 هزار مشترک جدید را می توان تامین آب کرد.

برخی از اهالی و ساکنان روستاهای منطقه جوزار در حالی با روشهای غیره اصولی و غیره استاندارد اقدام به نصب انشعاب غیره مجاز برای آبیاری باغها و مزارع صیفی جات خود کرده اند که جهاد کشاورزی شهرستان در جوار این روستا کانال بزرگ هدایت آب برای آبیاری مزارع کشاورزی و باغها احداث کرده و مردم می توانند با پرداخت حق آبه، نصب پمپاژ آب و خرید حداکثر 100 متر لوله پلی اتیلن باغ و مزرعه خود را آبیاری کنند.

 

انتهای پیام/ش

 

شناسایی  4 هزار انشعاب غیره مجاز در روستاهای شهرستان بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.