چه عاملی باعث فساد زنان بنی اسرائیل شد؟

پیامبر گرامی اسلام(ص) به مهم‌ترین عامل فساد زنان بنی‌اسرائیل اشاره کرد که نیاز است مردان از آن ماجرا عبرت بگیرند.

چه عاملی باعث فساد زنان بنی اسرائیل شد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اهمیت به جایگاه همسر در خانواده منحصر در مسائل مالی نیست بلکه چه بسا نیازهای عاطفی از اولویت بالاتری برخوردار باشد؛ زیرا در پرتو بر آورده کردن نیاز عاطفی قدرت تحمل بر تنگی معیشت برای همسران بالا می‌رود. از سوی دیگر بسیاری از اختلافاتی که بین زوجین اتفاق می‌افتد، به دلیل نادیده گرفتن این امر مهم در مسأله زناشویی است.

دین اسلام نیز نسبت به این مسأله حساسیت بالایی خرج داده تا جایی که حجم عمده‌ای از روایات اهل‌بیت(ع) به موضوع روش برخورد با همسر اختصاص یافته است و در این روایات، به جزئی‌ترین مسائل مربوط به زناشویی پرداخته‌اند. به عنوان نمونه پیامبر گرامی اسلام(ص) در روایتی فرمود: «ﻟﺒﺎسﻫﺎی ﺧﻮد را ﺗﻤﯿﺰ ﮐﻨﯿﺪ و ﻣﻮﻫﺎی ﺧﻮد را ﮐﻢ ﮐﻨﯿﺪ، ﻣﺴﻮاک ﺑﺰﻧﯿﺪ و آراﺳﺘﻪ و ﭘﺎﮐﯿﺰه ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ ﺑﻨﯽ اﺳﺮاﺋﯿﻞ ﭼﻨﯿﻦ ﻧﮑﺮدﻧﺪ ﺗﺎ زﻧﺎﻧﺸﺎن ﺑﻪ ﻓﺴﺎد ﮐﺸﯿﺪه ﺷﺪﻧﺪ.» (نهج‌الفصاحه) در این روایت شریف، پیامبر(ص) لباس تمیز، اصلاح مو، مسواک کردن و در صورت کلی آراستگی و پاکیزگی را از ملزومات مردان در زندگی زناشویی بر شمردند و علت انحراف زنان بنی‌اسرائیل را در عدم رسیدگی مردانشان در این امورات معرفی کردند.

همچنین حضرت در روایتی دیگر با تأکید بر آرایش مردان برای همسرانشان فرمود: «همان گونه که مردان دوست دارند زینت و آرایش را در زنانشان ببینند، زنان نیز دوست دارند زینت و آرایش را در مردانشان ببینند؛ النّساءُ یُحبِبنَ أن یُرینَ الرجل فی مِثلِ ما یُحبّ الرجل أن یُری فِیه النّساء مِنَ الزّینة»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

عاملی که باعث «فساد» زنان بنی‌اسرائیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار