فرهاد خوشه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازیگر چهره، دانشجوی موفق تئاتر است نه ستاره سینما!

بازیگر چهره دانشجوی تئاتری است که زندگی‌اش را وقف تئاتر می‌کند.

بازیگر چهره، دانشجوی موفق تئاتر است نه ستاره سینما!فرهاد خوشه کارگردان نمایش «قوی‌تر» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ایده اصلی و ابتدایی نمایش خود گفت: من ایده این نمایش را از سال 90 در ذهنم داشتم و حتی یک بار هم در سال 92 در سالن مولوی اجرا رفتیم. این نمایشنامه، اثری است که بارها نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای مختلف هم اجرا رفته است، به همین دلیل می‌خواستم که برای اجرای دومم کمی تازگی و خلاقیت به آن اضافه کنم تا از حالت تکراری و قبلی خودش خارج شود.

وی افزود: من برای نقش مقابل یکی از کاراکترهایم از بازیگران متفاوتی استفاده کردم، یعنی هر شب در طول این 30 شب اجرا، یک بازیگر متفاوت و البته شناخته شده نقش مقابل نقش اصلی را بازی می‌کند. این بازیگر دیالوگی ندارد و بیشترین فعالیتش در حرکات بدنی است و اگر هم خودش مایل به بیان دیالوگ باشد، می‌تواند بداهه‌گویی کند.

این کارگردان درباره محوریت موضوع نمایش «قوی‌تر» بیان کرد: نمایش، روایت قصه زندگی دو هنرپیشه، دو بازیگر تئاتر است که سال‌ها با هم بوده‌اند و کار کرده‌اند، ولی بر اساس اتفاقاتی که در زندگی شخصی‌شان می‌افتد، از هم دور می‌شوند.

وی پیرامون ملاک انتخاب بازیگران متفاوت خود در اجرا اظهار داشت: من از یک سری از بازیگران دعوت کردم که در این اثر حضور داشته باشند و آنها هم به عنوان بازیگر مهمان درخواست مرا قبول کردند.

خوشه درباره حضور بازیگران چهره در اثر خود تصریح کرد: در این اثر چهره هم حضور دارد ولی از نظر من، بازیگر چهره، دانشجوی تئاتری است که زندگی‌اش را در پلاتوهای دانشجویی می‌گذارند و خود را وقف تئاتر می‌کند. این اثر، یک داستان جذاب نیست، بلکه بخشی از زندگی یک انسان است که بازگو می‌شود.

کارگردان نمایش«قوی‌تر» در پایان پیرامون کارگردانی آثار ایرانی نسبت به آثار خارجی گفت: خیلی‌ها می‌گویند که ما نویسنده متن خوب نداریم و یک سری از نویسنده‌ها هم تنها برای خودشان می‌نویسند و کار می‌کنند. از نظر من، اگر یک نویسنده خوب و ماهر، متن خود را در اختیار کارگردانان دیگر قرار بدهد تا کار شود، قطعا وضع تئاتر تغییر پیدا می‌کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار