در شاهین برگزاری می شود

آغاز نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا جام ریاست جمهوری در شاهین شهر اصفهان

نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا ' جام ریاست جمهوری' با حضور 960 ورزشکار زن و مرد از سراسر کشور روز پنجشنبه در ورزشگاه ملت شاهین شهر اصفهان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این جشنواره با حضور ورزشکارانی از تمام استان های کشور با هدف توجه بیشتر به مناطق روستایی و معرفی فرهنگ و سنن و رشته های ورزشی بومی محلی و حفظ میراث معنوی و ناملموس به پیشنهاد معاونت توسعه روستا و مناطق محروم کشور نهاد ریاست جمهوری و با اجرای فدراسیون و هیات استانی ورزش روستایی و بازی های بومی، به مدت 2 روز برگزار می شود.

ورزشکاران حاضر در این جشنواره در بازی های بومی محلی هفت سنگ، دال پلان، چوب کشی، تیر و کمان دستی، لی لی، دوزبازی، گانیه، الختر و کشتی محلی به رقابت می پردازند.

در این جشنواره همچنین نمایشگاه صنایع دستی به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان مشتمل بر 35 غرفه، آثار صنایع دستی بیش از 50 هنرمند این عرصه را به نمایش گذاشته است.

اجرای موسیقی محلی ازسوی 12 گروه هنری از اقوام مختلف ایران و حضور چهره های هنری و سخنرانی مقامات ملی و استانی از جمله برنامه های اعلام شده در این جشنواره است.

ورود و پذیرش هیات های ورزشی از سراسر کشور به شاهین شهر دیروز چهارشنبه انجام شد. 

 

انتهای پیام/م

جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا جام ریاست جمهوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.